Ja nie umieram, ja wstępuję do życia. św. Teresa z Lisieux

SILNICZEK KROKOWY 1

aaaaOglądasz wiadomości znalezione dla hasła: SILNICZEK KROKOWY 1aaaa





Temat: wysokie obroty silnika w mercedesie E190
witam
mam maly problem - posiadam mercedesa e190 1.8 w benzynie mono-wtrysk i po odpaleniu silnika nie schodzi z wysokich obrotow bez wzgledu na toczy jest cieply czy zimny
bylem u paru mechanikow w miescie i nikt nie moze znalezc przyczyny

mam pytanie - czy jest tu na foru m moze ktos kto zna sie na silnikach i moglby mnie w jakis sposob nakierowac abym pozniej mogl podjechac do warsztatu i pogadac z mechanikiem o waszych radach czy spostrzezeniach

na chwile obecna wymieniono mi juz gumki od wtrysków oraz u innego jakas taka wieksza guma obok gaznika ia problem w ciaz pozostaje
inny teraz mi powiedzial ze to moze byc silniczek krokowy ale nie chce brac sie za wymienianie skoro nie ma 100%ej pewnosci bo nie chce sie narazac na kolejne koszta Zobacz resztę odpowiedzi





Temat: wysokie obroty silnika w mercedesie E190
Silniczek krokowy Ci sie zacina,albo sie juz popsuł miałem tak samo. Ja bym go narazie nie wymieniał bo może się przycioł na chwile i komputer ma błąd, odepnij mu akumulator na 15-20 minut i podlącz powinno pomóc jak sie tylko zacioł. Potem zalej do benzyny środek na czyszczenie wtrysku i usówanie wody z baku ok 30zł butelka na OK 50 litrów i przepal auto na trasie na wysokich obrotach:) jak nie zmieniałeś to wymień filtr od paliwa.
Zobacz resztę odpowiedzi





Temat: Silniczek krokowy suzuki alto
Napisz moze do tego kolesia moze ma jakis na stanie uzywany.Nie lepiej isc do sklepu kupic nowy ? jezeli kupujesz uzywany silniczek krokowy to bądz nastawiony na to ze on nie bedzie działał,lub podziała Ci krótko oraz jest opcja ze długo....Zazwyczaj tego typu częsci kupuje sie nowe.


http://www.allegro.pl/item607694558_suzuki_alto_95r_atrapa_gril.html
KUNIEC

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Do mechaników :) i nie tylko ;P
Siemka moze ktos mi wytłumaczyc gdzie sie znajduje silniczek krokowy w Renault 19 1.4 benzyna oraz za co odpowiada te silniczek ?? za doprowadzenie powietrza czy benzyny ?? Oraz ile kosztuje kupno oraz wymiana takiego silniczka??? Drogie pytanie to ile kosztuje wymiana wszystkich płynów oprócz spryskiwaczy......oczywiście +++++..........pozdro Jurek
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Do mechaników :) i nie tylko ;P
silniczek krokowy odpowiada za doprowadzanie powietrza.

Natomiast jeżeli chodzi Ci o koszt wymiany płynów "ustrojowych" to proponuję kupić je w warsztacie (wymiana będzie gratis a płyny niewiele droższe). Ale jeżeli uprzesz się zakupić je sam to wymian powinna nie przekroczyć 50-70zł
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Problem z ZX 2.0 16V


sprawdz komputer a przy okazji obejrzyj cala reszte, tj silniczek krokowy
itp...


Właśnie na komputer pojade w tym tygodniu. Jeśli miałbyś jakiś schemat
silnika lub mógłbyś mi wytłumaczyć gdzie szukać tego silniczka krokowego to
byłbym wdzięczny bo podobno możnaby go nasmarowa tzn prysnąć WD40.


Wlacza sie sie blokada - odciecie paliwa. Po to zeby silnika za szybko
nie zajezdzic.


Ale on ma dopiero przy 6500 obrotów 152 konie i tam wlasnie sie zaczyna
czerwone wiec nie powinien odcinać tam paliwa. Zresztą przy odcięciu paliwa
jest nagła strata mocy a tutaj po prostu jakby już mulił.

Pozdrawiam
ukasz

---------------------------------
Citro Zx 2.0 16V '93

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: problemy z Punto I
On 26 Mar, 08:21, "Zielu" <rosomak@vp.plwrote:


Witam

mam problemy z Punto, ciezko zapala, potem chodzi nierowno. Raz na jakis
czas zdarza mu sie zapalac w porzadku. Cisnienie pompy paliwa w porzadku.
Najciekawsze ze po podlaczeniu Examinera wyswietla sie blad wtryskiwaczy -
niestety fachowcy tutaj wymiekli.
Ktos ma pojecie co moze byc?


Silniczek krokowy czyścieś ?

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: punto 2 opinie ?
DD pisze:


czy w puncie sa jakies wady typowe dla tych aut np cos jak w fordzie
silniczki krokowe co padaly +/- 20 tys lub w vw pompowtryski ?


Kupując punciaka sprawdź stan wentylatora chłodnicy (zacierają się),
zajrzyj też w okolice silnika wycieraczek, czy mechanizm nie trzyma się
na drucie ;)

A propos silniczka krokowego: generalnie w Punto II silniczek krokowy
dzięki specyficznej konstrukcji raczej nie pada. Niestety ta specyficzna
konstrukcja (całkowita integracja silnika krokowego z przepustnicą i
kolektorem dolotowym) sprawia, że gdy już padnie to mamy całkiem spory
wydatek. Ale jakoś nikt z grupowiczów nie pisał o kłopotach z
silniczkiem krokowym, mechanicy też twierdzą że jego awarie są
rzadkością więc raczej bym się tego nie obawiał.

Pozdrawiam

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: punto 2 opinie ?
Użytkownik Marcin Kicinski napisał:


DD pisze:

| czy w puncie sa jakies wady typowe dla tych aut np cos jak w fordzie
| silniczki krokowe co padaly +/- 20 tys lub w vw pompowtryski ?

Kupując punciaka sprawdź stan wentylatora chłodnicy (zacierają się),
zajrzyj też w okolice silnika wycieraczek, czy mechanizm nie trzyma się
na drucie ;)

A propos silniczka krokowego: generalnie w Punto II silniczek krokowy
dzięki specyficznej konstrukcji raczej nie pada. Niestety ta specyficzna
konstrukcja (całkowita integracja silnika krokowego z przepustnicą i
kolektorem dolotowym) sprawia, że gdy już padnie to mamy całkiem spory
wydatek. Ale jakoś nikt z grupowiczów nie pisał o kłopotach z
silniczkiem krokowym, mechanicy też twierdzą że jego awarie są
rzadkością więc raczej bym się tego nie obawiał.


U mnie na gwarancji padł potencjometr przepustnicy (po ok. 40 Mm) -
wymienili właśnie cały zespół, wraz z silniczkiem krokowym.
Ta integracja podobno daje się pokonać :)

U mnie przez 3 lata i 80 Mm (od nowości) padły:
- wentylator chłodnicy,
- tłumik przedni,
- akumulator (gwarancja),
- potencjometr przepustnicy (gwarancja),
- bębenki zamków - uparłem się - gwarancja.

Klocki, tarcze, szczęki, opony nie wymieniane - poszło z nadającymi się
do dalszej jazdy :)


Pozdrawiam


Również pozdrawiam

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: siena 1.6 16V i problem


bez najmniejszego zająknięcia silnika. Czasami silnik nie pada, ale
zaczyna oscylować przy niskich obrotach np. 200-600-200-600..., czasami
spada do 200 i wraca do normalnego 800-900 i trzyma się potem sztywno tych
obrotów. Wymieniony już został czujnik obrotów wałka, świece zapłonowe i
alternator.


Na poczatek powinenes wyczyscic silniczek krokowy i przepustnice. To
pierwsza rzecz przy problemach z wolnymi obrotami. Kosztow praktycznie zero,
pol godzinki roboty. Na  kupowanie czujnikow zawsze jest czas :)

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: siena 1.6 16V i problem
hiena 1.6  lub pijak 1.6 jak kto woli
te sterowniki są tak zaawansowane jak ATARI lub timex

JEŻELI ZAGAZOWANY CZYTAJ OD KOŃCA

benziunum
SPRAWDŹ przewód podciśnienia do MAP sensora ( na grodzi pod plastikiem )

1. Zobacz jaki masz komputer  1 czy 2 wtyczkowy ( IAW 1AF czy IAW49)
komputer przy akumulatorze lub za schowkiem  pasażera
2. JEŻELI 2 wtyczkowy to stawiam  50 % na sondę, 40% potencjometr
przepustnicy. Pozostałe 10% to silniczek krokowy lub parametry
samodopasowania.

3. Jednowtyczkowy
umyj przepustnice,
sonda,
parametry autodopasowania  - (np za niskie cienienie paliwa, brudna
przepustnica zasyfiały krokowiec, ssie lewe powietrze, zatkany katalizator,
źle wykona adaptacja dopasowania, cos złego z rozrządem etc )

PS jak będziesz robić test komputrem i nie będzie błędów  to poproś o
wartość kąta otwarcia przepustnicy  powinno być poniżej 1.5 stopnia -0.2
stopnia to ideał

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: uno 900


Odebrane instalka Tomasetto Włoska ma opcje awaryjnego zapalanie na
benzynie.(naciska sie przycisk  i przez 20 sekund zapala tylko na gazie)
jest komputer i silniczek krokowy.
U mnie przebieg miesięczny to 2000 km

Przemeq


I juz pierwsze kłopoty, idzie rura powietrza do filtra powietrza a z tamtąd
szła swym wylotem na przednia maske koło chłodnicy gdzie zasysała powietrze.
Jak samochód jest zimny to skubie pomaga przysłonięcie reka wlotu powietrza
do filtra i obroty sa ok` .
Czy to objaw za ubogiej mieszanki, czy jeżdżąc na gazie to norma że wiatr
zawiej a samochód gasnie albo obroty wariują?

Przemeq

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Nierówna praca silnika podczas hamowania - Punto 1,2 8v

On 23 Sty, 23:37, krzysiek82 <krzysiek_82wytni@o2.plwrote:


Jeżeli alternator nie podaje prądu to świeci się kontrolka ładowania.
Czy tak jest w tym przypadku niech się wypowię sam zainteresowany.

--
krzysiek82


Żadne kontrolki się nie świecą. Z akumularotem na razie nie mam
problemów.
Co do alternatora to nie wiem bo się na tym nie znam.
W każdym razie nie mam takich "efektów" jak się rozpędzę i przez
dłuższy
czas jadę na
luzie czy stoję na światłach. Myślę że w przypadku uszkodzenia
alternatora
już wtedy
coś by się działo. Może, bo jak wspomniałem wcześniej nie znam
się na
alternatorach.

Pozdrawiam,
Marcin

a moze silniczek krokowy?...

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Krótkie dławienie 1.6 16V


Jak byłeś w ASO to pod komputerem jest chyba możliwość przetestowania
silniczka krokowego.


W ASO niestety są nie kompetentni ludzie. Opisywałem dokładnie jak długo i
co się dzieje.
Niestety i mechanicy i ASO nie zdjagnozowali prostej przyczyny czyli brudny
silniczek krokowy.
Sam wykręciłem silniczek - był kompletnie zasmolony.

Już JEST OK :)

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Krótkie dławienie 1.6 16V


| Jak byłeś w ASO to pod komputerem jest chyba możliwość przetestowania
| silniczka krokowego.

W ASO niestety są nie kompetentni ludzie. Opisywałem dokładnie jak długo i
co się dzieje.
Niestety i mechanicy i ASO nie zdjagnozowali prostej przyczyny czyli
brudny
silniczek krokowy.
Sam wykręciłem silniczek - był kompletnie zasmolony.

Już JEST OK :)


Czyściłeś sam grzybek, czy cały silniczek?

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: clio II 2002 rok 1.2 16V benzyna -gasnie...


Moze zle ustawione obroty biegu jalowego
Moze zanieczyszczony gaznik, jesli takowy ma


No raczej chyba nie ma, moim skromnym zdaniem. Sprawdź regulator obrotów
biegu jałowego (np. silniczek krokowy jeśli posiadasz takowy), co z paliwem,
tzn. czy tankujesz na sprawdzonych stacjach. Czy nie ma dodatkowych objawów
typu falowanie obrotów itp., czy tak z nienacka wszystko jest ok. dojeżdżasz
do skrzyżowania i bach - zgasł. Skoro możesz bez problemu odpalić auto
ponownie więc raczej nie może to być akumulator, ani żadna kwestia dotycząca
ładowania. Ktoś kiedyś opowiadał mi o clio nieco starszym, z tym, że tam
występowało falowanie obrotów, żeby go nieco "przeciągnąć", czyli wyjechać
na prostą i dać mu ostro w palnik, ale zastrzegam to dotyczyło falowania
obrotów i po paru tego typu próbach przeszło.

Pozdrawiam

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Nawiew powietrza w sceniku
Bycmoze ktos bedzie potrzebowal, a wiec:
W scenicu jest to zrobione troche inaczej niz w megance.
Jesli chcemy wymienic uszkodzony mechanizm, nie musimy
wymieniac calej obudowy nawiewu itd. a jedynie jej gorna czesc.
W ASO koszt czesci to jakies 300 zl. Jest przy tym
troche roboty bo musimy rozebrac wieksza czesc deski
rozdzielczej.  Nawiasem mowiac w megance tez nie trzeba
wszystkiegi wymieniac, ASO ma zestawy naprawcze.
Jesli chcemy ( tak jak w moim wypadku ) odlaczyc silniczek
krokowy  ( caly czas mowa o sceniku ), demontujemy
gorna czesc deski rozdzielczej. W tym celu odkrecamy
wkrety pod szyba ktore sa zasloniete zaslepkami ( zdaje
sie ze trzy ). Demontujeny obudowy glosnikow wysokotonowych,
przykrywaja one kolejne dwa wkrety ktore nalezy wykrecic.
Nastepnie sciagamy deske ktora trzyma sie juz tylko na zatrzaskach.
Po stronie pasazera odnajdujemy silniczek wraz z wtyczka i odlaczamy.
Dla niewprawnego, 15 minut roboty.

Pozdrawiam, Chris.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Clio II - obroty


Witam,

Mam problem z obrotami na biegu jałowym w moim Clio II 1,4 8V przebieg
80tyś. km. A mianowicie po przygazowaniu obroty spadają do bardzo niskiej
wartości że silnik mało co nie zgaśnie. Obroty następnie na biegu jałowym
delikatnie wozi poczym po chwili wracają do prawidłowych.
Temperatura silnika nie ma wpływu.
Co mogło się stać? Czy to jest wina paliwa?
Dotankowałem dziś do pełna czyli ok 20 litrów et.98 ale za mało
przejechałem
km aby spowodowało to zmianę.

Wielkie dzięki

--
Pozdrawiam

Artur


To może być również silniczek krokowy.

  Pozdro - AX

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: czy warto samemu czyścić silniczek krokowy
Witam

Znalazłem przyczynę awarii mojego auta.
Jest to silniczek krokowy.
Był cały osmolony i po czyszczeniu było ok.
Po paru dniach znów się zaczyna dławienie tylko na krótko po odpaleniu
(silniczek na początku źle się ustawia).
Czy czyszczenie środka coś pomoże?
A może pozostaje zakup nowego 300-500zł :(

Pozdro
Andrzej

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: czy warto samemu czyścić silniczek krokowy
ajacques napisał(a):


Witam

Znalazłem przyczynę awarii mojego auta.
Jest to silniczek krokowy.
Był cały osmolony i po czyszczeniu było ok.
Po paru dniach znów się zaczyna dławienie tylko na krótko po odpaleniu
(silniczek na początku źle się ustawia).
Czy czyszczenie środka coś pomoże?
A może pozostaje zakup nowego 300-500zł :(

Pozdro
Andrzej

Przerabiałem ten temat w swojej lagunie , na dłuższą metę tylko wymiana pomoże .


Ja nawet rozebrałem ten silniczek , a właściwie  zaworek (ponoć jest
nierozbieralny :-)).

Delikatnie ,mechanicznie, wyczyściłem miejsce zamykania , ale niestety
pomogło tylko na krótko.

Żeby było ok należałoby tą powierzchnię styku jakimś metalem nadlać i
dopasować, ale to już nie była gra warta świeczki ...

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: "Pływanie" obrotów w megance


Tadeusz  <td2.SKA@gazeta.plwrote:
"Pływają" mi dosyc mocno obroty biegu jałowego, wymienili mi czujnik
wału, pomogło chwilowo


Pogooglaj w archiwum - zapewne do wymiany silniczek krokowy obrotów biegu
jałowego.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Silniczek krokowy???
Witam
Mam pewien problem.
Otóż, od paru dni mam podwyższone obroty biegu jałowego (ok 1,5 - 1,8),
niezależnie czy na gazie czy na benzynie. Czy dobrze przypuszczam, że to
silnik krokowy?? Czy świece mają wpływ na wysokość obrotów??
Dodam iż na benzynie przy niskich obrotach czasem się dławi, na gazie nie ma
tego problemu.
Auto to Seat Toledo 1,8 i

Pozdrawiam serdecznie
Gelas

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: jak redukuję biegi to gaśnie
Od kilku miesięcy mam 7 lenią felicję i zaczyna mi coraz bardziej doskwierać
to, że gdy się silnik rozgrzeje (na zimnym jest wszystko OK) to przy
redukcji biegów (typowe manewry przy skrętach, zatrzymanie na światłach)
bardzo spadają mi obroty silnika, a czasem nawet gaśnie. Potam nie mam
najmniejszych problemów z zapaleniem. Nauczyłem się go nawet łapać w
rozpędzie.
Ktoś mi mówił że to za niskie obroty, inni że silniczek krokowy, a ja po
prostu nie wiem za co się brać.
Pomóżcie
JM
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: jak redukuję biegi to gaśnie


Od kilku miesięcy mam 7 lenią felicję i zaczyna mi coraz bardziej
doskwierać
to, że gdy się silnik rozgrzeje (na zimnym jest wszystko OK) to przy
redukcji biegów (typowe manewry przy skrętach, zatrzymanie na światłach)
bardzo spadają mi obroty silnika, a czasem nawet gaśnie. Potam nie mam
najmniejszych problemów z zapaleniem. Nauczyłem się go nawet łapać w
rozpędzie.
Ktoś mi mówił że to za niskie obroty, inni że silniczek krokowy, a ja po
prostu nie wiem za co się brać.


Normalnie w takich objawach to silnik krokowy ale wydaje mi się że powinien
gasnąc także jak jest zimny, może rozważ też wyczyszczenie przepustnicy -
wszystko opisane tu:
http://felicia.autokacik.pl/

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: jak redukuję biegi to gaśnie


| Od kilku miesięcy mam 7 lenią felicję i zaczyna mi coraz bardziej
doskwierać
| to, że gdy się silnik rozgrzeje (na zimnym jest wszystko OK) to przy
| redukcji biegów (typowe manewry przy skrętach, zatrzymanie na światłach)
| bardzo spadają mi obroty silnika, a czasem nawet gaśnie. Potam nie mam
| najmniejszych problemów z zapaleniem. Nauczyłem się go nawet łapać w
| rozpędzie.
| Ktoś mi mówił że to za niskie obroty, inni że silniczek krokowy, a ja po
| prostu nie wiem za co się brać.

Normalnie w takich objawach to silnik krokowy ale wydaje mi się że
powinien
gasnąc także jak jest zimny, może rozważ też wyczyszczenie przepustnicy -
wszystko opisane tu:
http://felicia.autokacik.pl/ <- wszystko o feli/zrób to sam/czyszczenie
...


Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: jak redukuję biegi to gaśnie
Wielkie dzięki za ten adres.
Na pierwszy rzut oka wygląda na prawdziwą skarbnicę.
Pozdrawiam
Jacek


| Od kilku miesięcy mam 7 lenią felicję i zaczyna mi coraz bardziej
doskwierać
| to, że gdy się silnik rozgrzeje (na zimnym jest wszystko OK) to przy
| redukcji biegów (typowe manewry przy skrętach, zatrzymanie na światłach)
| bardzo spadają mi obroty silnika, a czasem nawet gaśnie. Potam nie mam
| najmniejszych problemów z zapaleniem. Nauczyłem się go nawet łapać w
| rozpędzie.
| Ktoś mi mówił że to za niskie obroty, inni że silniczek krokowy, a ja po
| prostu nie wiem za co się brać.

Normalnie w takich objawach to silnik krokowy ale wydaje mi się że
powinien
gasnąc także jak jest zimny, może rozważ też wyczyszczenie przepustnicy -
wszystko opisane tu:
http://felicia.autokacik.pl/


Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: fabia 1.2 HTP + klima - problem z nawiewem
Paweł Duda napisał(a):


Witam. Mam problem z nawiewem. Objawia sie on przy mrozach, a polega na tym,
ze w samochodzie jest za goraco! Praktycznie niemozliwe jest ustawienie
optymalnej temperatury. Kazde polozenie pokretla regulacji temperatury inne
nie min (najzimniej), badz bardzo blisko minimum, powoduje niemilosiernie
gorace powietrze z nadmuchu (najcieplej). Pan w serwisie CRH Zagiel w
Lublinie oczywiscie powiedzil mi ze TTTM - ze wlasnie w fabii z klima tak
jest. Cos mi sie wierzyc za bardzo nie chce. Czy tez macie cos takiego?


Mam tak samo (to samo auto) i zamierzam o tym rozmawiać w przyszłym
tygodniu w ASO (ostatni przegląd gwarancyjny)
Coś mi się obija o uszy, że winę ponosi sterowanie przepustnicy
(silniczek krokowy?). Zamiast mieszać ciepłe i zimne powietrze w
proporcjach, działa zero-jedynkowo.

Liczę, że mi to zrobią w ramach gwarancji. Skoro w nowym aucie działało
dobrze, to znaczy że nadal może ;)

pozdrawiam

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: fabia 1.2 HTP + klima - problem z nawiewem
W artykule <es68pc$22@atlantis.news.tpi.plKrisso napisal(a):


Paweł Duda napisał(a):
| Witam. Mam problem z nawiewem. Objawia sie on przy mrozach, a polega na tym,
| ze w samochodzie jest za goraco! Praktycznie niemozliwe jest ustawienie
| optymalnej temperatury. Kazde polozenie pokretla regulacji temperatury inne
| nie min (najzimniej), badz bardzo blisko minimum, powoduje niemilosiernie
| gorace powietrze z nadmuchu (najcieplej). Pan w serwisie CRH Zagiel w
| Lublinie oczywiscie powiedzil mi ze TTTM - ze wlasnie w fabii z klima tak
| jest. Cos mi sie wierzyc za bardzo nie chce. Czy tez macie cos takiego?

Mam tak samo (to samo auto) i zamierzam o tym rozmawiać w przyszłym
tygodniu w ASO (ostatni przegląd gwarancyjny)
Coś mi się obija o uszy, że winę ponosi sterowanie przepustnicy
(silniczek krokowy?). Zamiast mieszać ciepłe i zimne powietrze w
proporcjach, działa zero-jedynkowo.

Liczę, że mi to zrobią w ramach gwarancji. Skoro w nowym aucie działało
dobrze, to znaczy że nadal może ;)


A ja nie mam z tym problemu - to znaczy tak jest jeśli nawiew jest skierowany na szybę
Dzieje się tak ponieważ czujnik temperatury znajduje w pobliżu przycisku od
klimatyzacji i jak jest nawiew na szybę to jest tam po prostu zimno - więc automat podkręca
ogrzewanie. Wystarczy przełączyć na nadmuch na szybę i na nogi wtedy powietrze grzeje
również dół zamochodu i regulacja jest OK

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: co reguluje obroty
To silnik MPI o ile sie nie myle z golfa...

silniczek krokowy?
jakie to auto? bo moze tez byc jeszcze gaznik....

--
pozdr
Paweł "Orzeł"
AUDI 80 B3  1,8s  1991r.  154 kkm
było: FSO Polonez 1,5 LPG 1993r.
Citroen CX 2,5 Diesel  (opał power;)) 1987r.


Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: NAGRYWARKA
| witam wszystkich
|
| posiadam nowa nagrywarke LG 24x i czasami nero 5.5 wywala blad 'track
following
| error'. czy to problem oprogramowania czy zwalona nagrywarka???
|
| prosze o odpowiedz na mail: pau@pf.pl
|
| dzieki
|
| pawel
|
Oo... jak 'track following error' to elektronika moze byc walnieta lub
silniczek krokowy glowicy lasera. Z drogej stry moze jakas lipna plytka.
Pozdro, Doman. P.S.: Sprawdz innym programem z innymi plytkami, jesli
bedzie zle to reklamuj u sprzedawcy lub idz do serwisu - jesli masz
gwarancje to naprawia za friko - powinienes dostac(od sprzedawcy wypalarki)
dwu letnia gwarancje.
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Uszlodzony HD


Witam!
rano zalaczylem komputer i wszystko chodzilo. wylaczylem i zalaczylem za
okolo godzine - okazalo sie ze dysk padl - cyka w kolko co 1 sekunde.
co mozna z nim zrobic? co moglo pasc?
podgrzewalem go na kaloryferze, oziebialem w lodowce, stukalem lekko -
nic.

bardzo prosze o jakies propozycje - nie wiem czy moze nie kupic takiego
samego i nie podmienic elektroniki - czy to cos pomoze?
albo rozenrac i zobaczyc czy glowica sie nie zaciela... ?

pozdrawiam
adam


Wyglada na to, za padl ci silniczek krokowy od glowicy, lub obracajacy
talerz. Mialem taki przypadek ze stary seagatem po 5 latach pracy.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Uszlodzony HD


FORD wrote:
Wyglada na to, za padl ci silniczek krokowy od glowicy, lub obracajacy
talerz. Mialem taki przypadek ze stary seagatem po 5 latach pracy.


moj seagate ma dopiero troche ponad rok.
pewnie nadaje sie tylko do kosza...

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Przelacznik pomiedzy dyskami


"Michal Kawecki" napisał:

| W trybach do UDMA/33 włącznie nie zaobserwowałem zakłóceń,
| w wyższych nie próbowałem.

| Ja próbowałem. Płyta stoi.

Właśnie wpadłem na pomysł genialny w swej prostocie: przełącznik sterujący
zestawem przekaźników, których styki "przezworkowywują" dyski z Master na
Slave i vice versa ;-)


A może obudowa na dysk i silniczek krokowy albo solenoid do jej wypinania?
;-))


Gdyby nie XOSL, już bym trawił płytkę i zastanawiał
się, jak długie mogą być przewody z układu do pinów dysku i czy
przezworkowanie dysków "w locie" (przed wykryciem ich przez BIOS) jest w
ogóle
dopuszczalne...


Raczej tak, tylko trzeba potem reset wymusić, bo dysk z dyskiem też się
muszą dogadać.

A ja bym wykorzystał stację dyskietek - odcięcie zasilania spowoduje, że jej
BIOS nie rozpozna. A w stacji siedzi sobie dyskietka z GRUB-em...

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Silniczek krokowy do skanera

Użytkownik "Przemysław Tomczyk" <tomc@zssk.pwr.wroc.plnapisał w
wiadomości
Witam!
Czy ktos z grupowiczow moglby poradzic mi gdzie moglbym dostac silniczek
krokowy do skanera AGFA SNAPSCAN 1236s  (STEPPING MOTOR, MITSUMI M42SP -
4,
LOT O.T R8520 12 (omów)). Z gory dziekuje.


A co się z nim stało?
R.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Silniczek krokowy do skanera


Użytkownik "Przemysław Tomczyk" <tomc@zssk.pwr.wroc.plnapisał w
wiadomości | Witam!
| Czy ktos z grupowiczow moglby poradzic mi gdzie moglbym dostac silniczek
| krokowy do skanera AGFA SNAPSCAN 1236s  (STEPPING MOTOR, MITSUMI M42SP -
4,
| LOT O.T R8520 12 (omów)). Z gory dziekuje.

A co się z nim stało?
R.


Generalnie awarii uległ skaner SnapScan 1236s. Po włączeniu zasilania, na
chwile zapala się lampa skanera, trochę się przesuwa i staje. Kontrolka
skanera zaczyna migać i koniec. Nic nie da się zeskanować. Drivery skanera
zwracają błąd (w opisie błędu jest właśnie mowa o prawdopodobnych problemach
z silniczkiem). Taka diagnozę postawił tez gość, który na co dzień pracuje w
serwisie xero.

Przemek

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: en- pl motor watch
+Paweł <komensky@_beztego_tlen.plnapisał(a):


PL(N)umber_One pisze:
| Witam
| motor watch = stepping motor alarm watch.

a "stepping motor alarm watch" to co z kolei?


Rodzaj sygnalizatora dzwiękowego, w którym zamiast piezoelementu, czy cewki
-  tak jak w klasycznym dzwonku elektrycznym, mamy silniczek krokowy.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: en- pl motor watch


+Paweł <komensky@_beztego_tlen.plnapisał(a):

| PL(N)umber_One pisze:
| Witam
| motor watch = stepping motor alarm watch.

| a "stepping motor alarm watch" to co z kolei?
Rodzaj sygnalizatora dzwiękowego, w którym zamiast piezoelementu, czy
cewki
-  tak jak w klasycznym dzwonku elektrycznym, mamy silniczek krokowy.


Po pierwsze muszę przyznać, że w podanym kontekście zupełnie nie wiem, co to
jest motor watch (zegar napędzany silnikiem?).

Mam jednak pewne wątpliwości, czy silnik krokowy w stepping motor alarm
watch< miałby służyć do sygnalizacji dźwiękowej alarmu. Dla mnie pierwszym
zastosowaniem silnika krokowego w zegarze jest jednak poruszanie wskazówkami
(oczywiście poprzez system zębatek). Czy silniczki wibracyjne to nie są
zwykłe silniczki na prąd stały z jakimś mimośrodowo zamocowanym na osi
obciążeniem?

Jeśli mam rację, co do funkcji silnika krokowego w zegarze, to pewnie z
wyjaśnieniem, co to jest motor watch< zrobiliśmy znów krok w tył.
Przepraszam za przemyślenia, które nie prowadzą do wyjąśnienia tematu :)

DArek

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: en- pl motor watch
DArek schrieb:


| +Paweł <komensky@_beztego_tlen.plnapisał(a):

| PL(N)umber_One pisze:
| Witam
| motor watch = stepping motor alarm watch.
| a "stepping motor alarm watch" to co z kolei?
| Rodzaj sygnalizatora dzwiękowego, w którym zamiast piezoelementu, czy
| cewki
| -  tak jak w klasycznym dzwonku elektrycznym, mamy silniczek krokowy.

Po pierwsze muszę przyznać, że w podanym kontekście zupełnie nie wiem, co to
jest motor watch (zegar napędzany silnikiem?).

Mam jednak pewne wątpliwości, czy silnik krokowy w stepping motor alarm
watch< miałby służyć do sygnalizacji dźwiękowej alarmu. Dla mnie pierwszym
zastosowaniem silnika krokowego w zegarze jest jednak poruszanie wskazówkami
(oczywiście poprzez system zębatek). Czy silniczki wibracyjne to nie są
zwykłe silniczki na prąd stały z jakimś mimośrodowo zamocowanym na osi
obciążeniem?

Jeśli mam rację, co do funkcji silnika krokowego w zegarze, to pewnie z
wyjaśnieniem, co to jest motor watch< zrobiliśmy znów krok w tył.
Przepraszam za przemyślenia, które nie prowadzą do wyjąśnienia tematu :)


to może być wręcz budzik z silnikiem krokowym. Bo silnik krokowy jako
napęd alarmu to tak, jakby butelką wbijać gwoździe do ściany. Niby się da...

Waldek

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Laser wyswitla dowolny napis, nawet animacje (dlugie).
Krzysztof M. Obrzud <kobr@anty.spamer.comwrote:
: On 17 Aug 1998 16:11:38 GMT, "Jaroslaw Lis"
: Naprawde silniki krokowe? Ludzie raczej pisali o "galwanometrach",
: przez co nalezy rozumiec rzec podobna do ustroju miernika
: magnetoelektrycznego - cewka w polu magnesu, z przylepionym lusterkiem.
:
: Hmmm, nie wiem co to sa galwanowetry, ani jak wygladaja.
: A moze to "silniczki krokowe, za to o bardzo malym skoku i
: szybkie jak diabli"?. Wtedy nie tak bardzo bym sie mylil. ;-)

Nie - to raczej z definicji nie to - silniczek krokowy ma iles krokow
na obrot, tu zakres odcylenia mniejszy, ale tez wartoscia pradu
sterujemy o jaki kat wychylic. Cos tak jak wskazowkowy miernik, tylko
zwierciadelko zamiast wskazowki.

Silniczek krokowy ... kto wie, az sie prosi dac, tylko parametry
jakos maja niewystarczajace.

Swoja droga - poszukalem "galvo" na altaviscie, i jest pare ciekawych
linkow:
www.eopc.com - m.in. skanery wszelkiej masci, "rezonansowe". Moze
  to jest rozwiazanie zamiast 1000obr/s ? Najpierw sie zadziwilem
  bo czytam : SC30, do 16kHz, 30 deg, lustro 25x25mm - super. A potem
  sie okazalo ze 16kHz to ma podwersja 6 deg 4x5mm.
  Ale 25x25, 30deg 250-750Hz tez brzmi niezle :-)

J.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Mały silniczek krokowy gdzie kupić ?


Kurciok wrote:
Potrzebuje kupić silniczek krokowy którego rozmiary nie przekraczają 30 x
30mm (najlepiej aby był jeszcze mniejszy). Dodatkowo silniczek musi mieć
przynajmniej 200 kroków na obrót. Wie ktoś gdzie można kupić taki silniczek


gdzieś w sieci widziałem i nawet szef coś takiego obsztalował, ale
kosztuje toto jakieś głupie pieniądze (200EUR czy coś koło tego). Nie
pamiętam, gdzie to kupował.

Waldek

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Mały silniczek krokowy gdzie kupić ?

Potrzebuje kupić silniczek krokowy którego rozmiary nie przekraczają 30 x
30mm (najlepiej aby był jeszcze mniejszy). Dodatkowo silniczek musi mieć
przynajmniej 200 kroków na obrót. Wie ktoś gdzie można kupić taki
silniczek
?


silnik głowicy z flopa 1,44
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Mały silniczek krokowy gdzie kupić ?

| Potrzebuje kupić silniczek krokowy którego rozmiary nie przekraczają 30 x
| 30mm (najlepiej aby był jeszcze mniejszy). Dodatkowo silniczek musi mieć
| przynajmniej 200 kroków na obrót. Wie ktoś gdzie można kupić taki
silniczek
| ?
silnik głowicy z flopa 1,44

A on ma 200 kroków na obrót ? Jaką moc mają takie silniczki i jakie wymiary
? Da się je łatwo wymontować ? Steruje się tak samo jak normalnym silnikiem
bipolarnym ?

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Mały silniczek krokowy gdzie kupić ?
Kurciok napisał(a):


Potrzebuje kupić silniczek krokowy którego rozmiary nie przekraczają 30 x
30mm (najlepiej aby był jeszcze mniejszy). Dodatkowo silniczek musi mieć
przynajmniej 200 kroków na obrót. Wie ktoś gdzie można kupić taki silniczek
?


http://www.allegro.pl/show_item.php?item=52406156 po 14zl.

Srednica 35 mm. Silniczek ma krok co 7.5 deg ale wliczajac przekladnie
daje to 0.088 deg. Czyli jakies 4000 krokow na jeden obrot oski przekladni.

Mysle ze cena rekompensuje a 5mm wiecej moze sie znajdzie.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Mały silniczek krokowy gdzie kupić ?


Kurciok napisał(a):
| Potrzebuje kupić silniczek krokowy którego rozmiary nie przekraczają 30 x
| 30mm (najlepiej aby był jeszcze mniejszy). Dodatkowo silniczek musi mieć
| przynajmniej 200 kroków na obrót. Wie ktoś gdzie można kupić taki
| silniczek ?

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=52406156 po 14zl.

Srednica 35 mm. Silniczek ma krok co 7.5 deg ale wliczajac przekladnie
daje to 0.088 deg. Czyli jakies 4000 krokow na jeden obrot oski
przekladni.

Mysle ze cena rekompensuje a 5mm wiecej moze sie znajdzie.


Wszystko było by dobrze gdyby nie to 7.5 deg :( a przekładnia ma pewnie
takie luzy że do mojego zastosowana w ogóle ten silnik nie będzie się
nadawał ale dzięki za inffo.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: silniczek krokowy - sterowanie
witam
mam zamiar napisac jaki malutki programik do sterowania silniczkiem krokowym
przez port lpt.

moje pytanie tyczy sie samego silniczka. jaki model polecacie/rodzaj
polecacie zeby sterowanie bylo jak najlatwiejsze bo za bardzo nie wiem jak
sie nim steruje tzn. ile lini sygnalowych bede potrzebowal. jedna to zapewne
zasilanie, z lpt bede mial 5V, co jeszcze?

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Sterowanie silnikiem krokowym


    Chodzi mi o zbudowanie najprostrzego układu do sterowania silniczkiem
krokowym używanym do przesuwu głowicy w napędach CD, DVD itp. Czy ktoś ma
jakieś propozycję? Linki? Chodzi o to, aby układ był możliwie jak
najprostrzy, rozważałem sterowanie przez LPT, ale to odpada, musi obejść
się bez kompa.


no to jakis mikrokontroler 8bitowy....

do poruszania glowica jest zwykly silniczek zaprzegniety
z tego co pamietam...
do obrotow plyty jest silniczek krokowy...
(znaczy sie do napedzania samej plyty cd i dvd)

linki?
samemu zmajstrowac najlepiej:)))

pozdrawiam

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Sterowanie silnikiem krokowym
Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 04-07-13 12:01 Przemek Żyła
nakarmił(a) stado głodnych newsserwerów:


no to jakis mikrokontroler 8bitowy....
do poruszania glowica jest zwykly silniczek zaprzegniety
z tego co pamietam...
do obrotow plyty jest silniczek krokowy...
(znaczy sie do napedzania samej plyty cd i dvd)


Do napędu płyty nie jest używany silnik krokowy(powiedzmy, że jest
trochę podobny do krokowego) lecz silnik BLDC - trójfazowy, bezszczotkowy.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: PWM+wiatraczek - min.obr?


Oskar M. wrote:
a kto powiedzial, ze chce go uzywac do chlodzenia :D potrzebuje
maksymalnie
prosto regulowac czestotliwosc obrotowa wiatraczka w b.niskich
czestosciach,
zeby moc zmierzyc te czestosc za pomoca zestawu dioda-optorezystor( bo dla
szybkich sie raczej nie da) (projekt na uczelni)


Stary silniczek krokowy sobie kup albo wymontuj z FDD. :-)

    Pozdrawiam
    Piotr Wyderski

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: silnik krokowy - kroki/obroty??
Przemek Kuchta <przemek_kuc@poczta.onet.plnapisał(a):


to zalezy ile stopni to jest 1 krok. na większości przemysłowych silników
jest napisane. Zależy też czy stosujesz półkroki. Ilość stopni na krok jest
dość różna. Spotykałem od 1,8/krok do 90/krok


Czyli sprawa bardziej skomplikowana. Tu chodzi konkretnie o silniczek krokowy
sterujący zaworem gazu w samochodowej instalacji gazowej. Prawie na pewno nie
ma tam żadnej przekładni redukującej czy przyspieszającej obroty. Zreszta
chodzi mi o zastapienie go innym silniczkiem i użycie sterownika w zupełnie
innym celu. Bede musial glebiej wgryzc sie w temat. Dzieki.
gondoljerzy

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: czesci mechaniczne


w next week zobacze co drukarka przedstawi
wpadla mi A3 za free tylko musze sie po nia bryknac :(
a co ma spelniac hmm tak jua pisalem precyzyjne bez potkniec sterowanie
czujnikiem w prawo i lewo w zaleznosci od sygnalow z kompa


Czyli tak: skoro czujnik to  - male obciazenia - to taka kulkowa prowadnica
szufladowa , do ruchomej czesci klocek z twardego teflonu jako nakretka, srube
napedza silniczek krokowy najlatwiej przez centronicsa. Ale fakt - zobacz
gotowy naped od drukarki.
Grzegorz

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: prosty układ do sterowania silnikami krokowymi
Specialized wygenerował manualnie w wiadomości
<a772jh$r7@korweta.task.gda.pludostępnionej publicznie dnia Tue,
19 Mar 2002 11:07:17 +0100 co następuje:


Witam

mam silniczek krokowy od dysku  posiada on 4 styki.


Od jakiego dysku? Silniki krokowe w dyskach skończyły się na 40MB, czy
coś kólo tego.
Jeśli chodzi ci o silnik od talerzy, to to jest DC brushless i zasila
się go z mostka trójfazowego jadąc modulacją zwaną po niemiecku
Raumzeigermodulation, a po polsku nie wiem (modulacja wektorowa
chyba).

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: prosty układ do sterowania silnikami krokowymi


Witam

mam silniczek krokowy od dysku  posiada on 4 styki.

jak się do tego zabrac , czy "ktoś"  zna jakiś "prosty" układ
z regulacją prędkości obrotowej

thnx

Marvin


Mysle ze prosty regulatro PI na mikrokontrolerze by tutaj wystarczyl.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: silnik krokowy -projekt


On 26 Mar 2004 08:00:38 +0100,  robson wrote:
| no takim budzetem (3kEURO)to ja nie dysponuje, ale mam troche znajomosci ,
wiec
| moze uda sie cos sklecic

A ty sie chcesz bawic w robienie tych kapilar czy w mikrowiazki
rentgenowskie ?


I w jedno i w drugie. W takim przypadku pierwsze implikuje drugie.
Na marginesie wymyslilem inny sposob niz trawienie (wydaje mi sie ze lepszy)
na otzrymanie parabolicznej , lub innej zwezajacej sie igly (tak sobie juz to
nazywam).
Zeby to uruchomic wystarczy poruszyc silniczek krokowy. Wlasnie czekam na
schemat z PE , a poekesperymentuje z gotowcami (z FDD , HDD). Jak to wypali
mozna poeksperymentowac z bardziej profesjonalnym sprzetem (nawet i za pare
kEuro).

Dzieki za wszsytkie linki (szczegolnie www.uspto.gov). Co prawda podona idee
jesli chodzi o zrobienie kapilary juz mialem wczesniej , ale facet troche
podpowiedzial. Szukam teraz lakieru ktory by pokryl metal cienka i gladka
warstwa. Do swiatlowodow sa takie ale nie wiem czy beda dobre aby pokryc metal.
Patrz (grupa chemia , lakierowanie drutu miedzianego).

Pozdro

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Sterowanie predkoscia obrotowa ?

| Jaki silniczek?
Ma krecic dwoma tarczami wykonanymi z lekkiego tworzywa (PCW) o grubosci
10
mm i srednicy ok 20 cm
| Jakie sterowanie?
Prosze o jakis przyklad


Jak ma kręcić od ZERA do 600 obrotów i być sterowany cyfrowo to chyba
najlepszy silniczek krokowy od starej stacji dyskietek 5"
Bohdan
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Sterowanie predkoscia obrotowa ?


| Jaki silniczek?
| Ma krecic dwoma tarczami wykonanymi z lekkiego tworzywa (PCW) o grubosci
10
| mm i srednicy ok 20 cm
| Jakie sterowanie?
| Prosze o jakis przyklad

Jak ma kręcić od ZERA do 600 obrotów i być sterowany cyfrowo to chyba
najlepszy silniczek krokowy od starej stacji dyskietek 5"


Dokładnie.
A jesli silnik jest narzucony (DC) to trzeba zatroszczyć się o sprzężenie
zwrotne. Na przykład tarcza z otworkami, przetwornik inkrementalny etc.
Jaeśli silnik krokowy nie jest satysfakcjonujący, to najprościej, jeśli
Autor wątku przypomni mi się jutro na priva, to jutro coś naskrobię tutaj -
dziś jestem nieprzytomny ... ;-)

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Sterowanie predkoscia obrotowa ?
[...]


| Jak ma kręcić od ZERA do 600 obrotów i być sterowany cyfrowo to chyba
| najlepszy silniczek krokowy od starej stacji dyskietek 5"


A gdzie takie mozna nabyc ?
Hmmm nie wiedzialem ze silnik krokowy moze krecic sie tak szybko :-)


Dokładnie.
A jesli silnik jest narzucony (DC) to trzeba zatroszczyć się o sprzężenie
zwrotne.


Nie silnik nie jest narzucony


Na przykład tarcza z otworkami, przetwornik inkrementalny etc.


Wlasnie cos takiego widzialem w urzadzeniu - pierwowzorze
ale takie rozwiazanie mnie nie satysfakcjonuje
Dlaczego ? Za duzo kombinowania z mechanika !
Ja wolalbym silniczek z jakims tam wejsciem sterujacym z ktorego wystawalaby
os i juz
Na os nakladam to czego mi trzeba a na wejscie sterujace podaje odpowiednie
sygnaly (najlepiej cyfrowe)


Jaeśli silnik krokowy nie jest satysfakcjonujący,


Z jakich powodow silnik taki moze byc niesatysfakcjonujacy ?
Plynne obroty da sie chyba na nim uzyskac wiec jakie moze miec wady ?


to najprościej, jeśli
Autor wątku przypomni mi się jutro na priva, to jutro coś naskrobię
tutaj -
dziś jestem nieprzytomny ... ;-)


Zgodnie z zaleceniem przypominam sie rowniez na priva :-) i na ICQ

TB

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Sterowanie predkoscia obrotowa ?


| Jak ma kręcić od ZERA do 600 obrotów i być sterowany cyfrowo to chyba
| najlepszy silniczek krokowy od starej stacji dyskietek 5"

A gdzie takie mozna nabyc ?
Hmmm nie wiedzialem ze silnik krokowy moze krecic sie tak szybko :-)


Można nabyć prawie w każdej firmie komputerowej gdzie modernizują stary
sprzęt lub na giełdach elektronicznych (nie wiem gdzie na Sląsku ale w
Krakowie jest ich pełno)

Bohdan

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Sterowanie predkoscia obrotowa ?


On Fri, 16 Nov 2001 18:04:32 +0100, Bohdan wrote:
Jak ma kręcić od ZERA do 600 obrotów i być sterowany cyfrowo to chyba
najlepszy silniczek krokowy od starej stacji dyskietek 5"


Rada byc moze dobra - ale z 600 rpm moze miec klopoty ..

J.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Obrotomierz samochodowy


On Mon, 18 Jun 2001 17:18:42 +0200, Arcimek wrote:
Kolega pewnie mysli o cyfrowym
A ja bym chcial zrobic analogowy.. tylko skad wziac miernik wskazowkowy
o tak duzym kacie wychylenia...


Ze sklepu.
A moze nie wskazowka tylko ciag diodek ?

No i oczywiscie mozna procesorka i silniczek krokowy :-)

J.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: jaki to naped
Niedawno spotakalem sie z urzadzeniem w ktorym wirowala sobie tarcza
Podczas rozpedzania tarczy na samym poczatku poruszala sie ona jakby
malymi przeskokami
Po chwili nabierala wlasciciewych obrotow
Tarcza mogla osiagac maksymalne obroty do 600 obr.min
Jakim silnikiem moglo to byc napedzane ?

I torche inaczej w tym temacie
Jak rozwiazac naped tarczy
ktora chce obracac w celu ustawiania jej w jednej z 4 pozycji 0, 90, 180 i
270 stopni
Czy da sie do tego wykorzystac jakis silniczek krokowy np ze stacji
dyskietek ?

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: jaki to naped


Tomasz Bednarz wrote:
Niedawno spotakalem sie z urzadzeniem w ktorym wirowala sobie tarcza
Podczas rozpedzania tarczy na samym poczatku poruszala sie ona jakby
malymi przeskokami
Po chwili nabierala wlasciciewych obrotow
Tarcza mogla osiagac maksymalne obroty do 600 obr.min
Jakim silnikiem moglo to byc napedzane ?


Pewnie silnikiem krokowym.


Jak rozwiazac naped tarczy
ktora chce obracac w celu ustawiania jej w jednej z 4 pozycji 0, 90, 180 i
270 stopni
Czy da sie do tego wykorzystac jakis silniczek krokowy np ze stacji
dyskietek ?


Dokladnie tak. Ale zeby przejechac te 90 stopni bedziesz musial wykonac
wiele malych krokow. Tutaj klania sie sterowanie jakims prostym prockiem
(albo jak ktos lubi TTL - odpowiednim zestawem licznikow, dekoderow czy
rejestrow przesuwnych).

Duzo o silnikach krokowych kiedys pisalo EdW. Mysle, ze w miare przystepnie.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: jaki to naped


On Fri, 22 Mar 2002 01:04:04 +0100, <t@internet.plwrote:
| Jak rozwiazac naped tarczy
| ktora chce obracac w celu ustawiania jej w jednej z 4 pozycji 0, 90, 180
i
| 270 stopni
| Czy da sie do tego wykorzystac jakis silniczek krokowy np ze stacji
| dyskietek ?

Kiepsko, bo on ma znacznie wiecej krokow na obrot - bedziesz musial
sterownik dorzucic. Poza tym te male od 3.5 wymagaja lozyska na koncu
slimaka  - w srodku maja tylko jedno i to jest o jedno za malo.
Tarcze zamontowac na tym trudno.
Ciekawy moze byc silnik od napedu dyskietki - tylko ze on chyba
3 fazy, to tak kiepsko sie nadaje do problemu.

Idealny bylby chyba ... wiatraczek. W srodku sa akurat 4 cewki o ile
dobrze pamietam.


Jaki wiatraczek ?
TB

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: HDD - NEC


On Tue, 22 Jan 2002 09:32:13 +0100, Zdzisław Landowski wrote:
Mam w swoich zbiorach dysk
HDD NEC D3132 , dysk ten ma podlaczenie takie jak stara stacja 5,25
czy ktos wie co to za dysk ?


MFM.


jaka ma pojemnosc ?


stawiam na 20-40MB - zdaje sie ze te 32 oznacza 30MB.
Najwieksze MFM to chyba byly 80


jak go uruchomic :))


a) znalezc peceta z ISA [trudne]
b) znalezc kontroler MFM [bardzo trudne]


i co za niego mozna dostac i gdzie :)))


Mozna z niego dostac jeden silniczek krokowy ... a moze nawet tyle nie
:-)

J.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: plytki interfejsu
Cześć !
Starą stację dysków dostaniesz za 2 zł (poważnie), wydłubiesz z niej
silniczek krokowy, do tego 4 tranzystorki, trochę oporników i już.
Sterowanie jak się postarasz zrobisz na TTL-kach, porcie centronics, lub
jakimś Atmelu....
Ot cała filozofia......
Mariusz
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Zmodernizowane kible okiem maszynistów
On 31 May 2006 03:26:59 -0700, "zeus04" <zeus04@op.plwrote:


Hasler rejstruje kierunek tylko na podstawie ustawienia
nastawnika kierunkowego, a sam mechanizm zegarowy
ma na wejściu "ustrojstwo" które niezależnie od kierunku
obrotów  osi (silniczka synchronicznego bądż linki)
daje na wyjście tylko jeden kierunek


No to wystarcza jeden hallotron i magnesik, ew. magnesik, zebatka i
hallotron. A po drugiej stronie silniczek krokowy. W calym układzie
masz tylko łożyska w silniczku, które się zużywają.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Omega - obroty
Witam
Mam Opla Omege 2.0 16V z 1999r i problem z obrotami...
Opisze to w taki sposob:
Jade, jade, jade :) zatrzymuje sie...obroty zostaja na 2000, 1500, albo na
1000, czasami spadna, ze auto zgasnie, czasami plywaja, wyczytałem gdzies
tam, ze omega powinna miec ok 600 obr, wczesniej moja miala faktycznie tyle.
Po podlaczeniu do komputera nie wykazuje zadnych awarii, silniczek krokowy
jest sprawny !
Czy ktos z szanownych grupowiczow mial taki problem ?
Z gory dziekuje za wszelkie sugestie i podpowiedzi.
Pozdrawiam
Pawel
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Omega - obroty


Witam
Mam Opla Omege 2.0 16V z 1999r i problem z obrotami...
Opisze to w taki sposob:
Jade, jade, jade :) zatrzymuje sie...obroty zostaja na 2000, 1500, albo na
1000, czasami spadna, ze auto zgasnie, czasami plywaja, wyczytałem gdzies
tam, ze omega powinna miec ok 600 obr, wczesniej moja miala faktycznie
tyle.
Po podlaczeniu do komputera nie wykazuje zadnych awarii, silniczek krokowy
jest sprawny !
Czy ktos z szanownych grupowiczow mial taki problem ?
Z gory dziekuje za wszelkie sugestie i podpowiedzi.


Witam,
Ja miałem podobne problemy w fordzie.
Okazało się, że mam uszkodzone servo od wspomagania hamulców.
Uszkodzenie polegało na tym, że było zasysane powietrze, które powodowało
wzrost obrotów. Każde wciśnięcie hamulca powodowało wzrost obrótów (spory).
Dodatkowo mam instalację gazową (podciśnieniową) i jak można się domyślić na
wolnych obrotach gdy wciskałem hamulec gasła. Wszelkie regulacje gazu,
gaźnika itp nic nie dawałay. Po wymianie serva wszystko jest ok.
Pozdro,
Sebo

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: - problem z obrotami - pomóżcie
GGS g_suchwywa@o2.pl napisał w wiadomości
ce30jq$16b@news2.ipartners.pl :


Od jakiegoś czasu obserwuję w moim autku (octavia, benz. 1,6i)
problem z obrotami. Czasami, z nieznanych mi przyczyn, silnik dostaje
zbyt wysokich obrotów np. na luzie zamiast 900 jest to ~1500 i
podczas jazdy jak nie naciskam gazu obroty są w okolicach 3000.
Dzieje się tak szczególnie  po drugim uruchomieniu samochodu w ciągu
dnia np. po dwóch godzinach przerwy i dodatkowo towarzyszy temu
problem z odpaleniem i potem smród spalanego nadmiaru benzyny. Objaw
ustępuje sam po kilkudziesięciu sekundach albo po ponownym
uruchomieniu samochodu.
Wiecie co to może być?
Pomóżcie, please!


Stawiam na silniczek krokowy. Miałem dokładnie takie same objawy jak sobie
zdychał po czym padł na amen i wysokie obroty zostały już na stałe.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Regulacja gazu, czego pilnowac?
Chce pojechac na regulacje, taka porzadna z analizatorem spalin.
Mam instalacje II generacji, czyli komp Bingo i silniczek krokowy.
Zaczął wiecej palić i nierówno traktować obroty, jako że na sezon
zimowy się złozyło wymieniłem sparciałe kable i świece to sądzę że po
roku czas na regulację.
Po instalacji było idealnie, pozwolono mi potestować tryby komputera
(oszczedny, normalny i sportowy), stanelo na sportowym plus cutoff i
strojenie góry na 4 krpm. Paliło to po dołożeniu magnetyzera 8,5 do
9,5 litra na silniku 1,8 kcm3.

Gdzie się udać w DC aby to zrobić porządnie?

Tak sobie wyobrażam że muszą zblokować jakoś silnik krokowy i ustawić
na reduktorze jałowy bieg, a potem stroić kompa na jałowe i wysokie
obroty.
Tego jestem ciekaw jak się odbywa taka regulacja, i jaki wpływ miało
strojenie na 4 krpm wczesniej, bo mi się ładnie jeździło.

Dzięki za odpowiedzi, Mariusz V440GL jelone s brudna ;).

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Seat Ibiza 1,4 Problem
Witam wszystkich !!

Mam problem z w.w. samochodem natomiast:
Po odpaleniu wszystko jest Ok Silnik pracuje równo, trzyma obroty, nie
ga?nie. Natomiast podczas jazdy gdy schodzi z wysokich obrotów zaczyna
si? dlawi? lub ga?nie. Wymienilem przewody i ?wiece napewno wtrysk
jest dobry na wysokich obrotach te? chodzi dobrze.

Co o tym my?licie ?? Silniczek krokowy ??

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: czy sa na grupie gazownicy??


"gt" <635@wp.plwrote in message witam

Czy na tej grupie sa jacys gazownicy??
Mam problem z wolnymi obrotami w chryslerze voyagerze 3,8 l z 1996 r.
Slyszalem cos o 2 silniczku krokowym (w instalacji 2 generacji). Ale do konca
nie wiem gdzie to cos nabyc i czy dobrze mysle, ze chodzi o bypas
przepustnicy.


Jeden silniczek krokowy bedacy wyposarzeniem standardiowym silnika zapodaje ci
powietrze na wolnych orotach. Jest to albo bypass przepustnicy (silniczek na
wezu) albo sam lekko otwiera przepustnice i nie ma bypassu (np silnik w saxo
1.1i).
Silniczek krokowy w instalacjach gazowych to zupelnie inna histoia. Jest on na
wezu podajacym gaz i sluzy do regulowania skladu mieszanki.
Co do nabywania takiego silniczka (upgradowania instalacji I gen na II gen) to
ci sam silniczek nie wystaczy. Musi ci to zrobic gazownik bo w sklad II gen
wchodzi jeszcze odpowiedni komp.
Wotek

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: escort 1.8 benzyna? przymulenie przy 4tys obr
 w escorcie przy ok 4200obrotow następuje zmulenie szarpniecie , czym moze
to byc spowodowane
wymienilem silniczek krokowy, bo tez cos troche szalal ale to nie pomoglo
zainstalowalem gaz sekwencje i na gazie jest to samo?
co tomoze byc?
rozrzad moze miec na to wplyw bo mam do wymiany?
a moze przeplywomierz?

dzieki za pomoc
T

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Zdjęcie spod maski LPG


Prowizorycznie to została założona instalacja.... na pierwszy rzut
oka ...
reduktor za wysoko a przede wszystkim za daleko od mixera  - długi
czas
reakcji pomiędzy sygnałem sondy a zmianą dawki przez silnik
krokowy - przy
dynamicznej / ostrej/ jeździe raczej nie ma prawa to dobrze chodzić
...  w
nexiach zakłada się reduktor po prawej stronie na dole ( obok filtra
powietrza ) wtedy jest i nisko i blisko mixera .


Widzę że nie masz wogóle pojęcia jak działa nowoczesny silnik. W
przypadku "dynamicznej / ostrej" jazdy układ wtryskowy (i tym samym
sterownik gazu) przechodzi do sterowania w układzie otwartym i sygnał
z sondy lambda nie jest uwzględniany. A silniczek krokowy od gazu
otwiera się na maksa.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Zdjęcie spod maski LPG


Widzę że nie masz wogóle pojęcia jak działa nowoczesny silnik. W
przypadku "dynamicznej / ostrej" jazdy układ wtryskowy (i tym samym
sterownik gazu) przechodzi do sterowania w układzie otwartym i sygnał
z sondy lambda nie jest uwzględniany. A silniczek krokowy od gazu
otwiera się na maksa.


A nawet jak działa to sonda ma takie opóźnienie, że nie ma znaczenia
odległość 40 czy 80 centymetrów. W Megane jest to chyba nawet kilkanaście
sekund.

Zbyszek

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Golf III - spadek obrotow przy skrecie w lewo.
Dnia Thu, 28 Feb 2008 15:17:25 +0100, Mazi napisał(a):


Hm - w takim razie nie wiem jak ma byc ;-( Jak gazownicy robili mi regulacje
to na biegu jalowym bylo 1000. Wczesniej jak byla tylko benzyna na biegu
jalowym tez bylo 1000.


 Jeśli jakiś inny mechanik Ci to ustawił, to jedni drugich warci..

 Pewnie ktoś w ten sposób przypudrował syfa, czyli ukrył prawdziwą
przyczynę problemu - a gazownikom nie chciało się tego poprawiać. Jedź do
dobrego diagnosty, niech obwącha ten silnik. Jeśli pada silniczek krokowy -
cóż, wyskoczysz z kasy.


Z tego co ja obserwuje jak wskazowka spada mi ponizej
800 to silnik zaczyna sie dlawic i czesto gasnie (np. przy skrecie w lewo).
Moze to co pokazuje sie na "zegarze" a to co jest w silniku to nie to samo?


 Zdecydowanie to samo. Mój grat też jest z 1993 (1.6i + LPG).

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Megane - regulator obrotów jałowych
Silnik K7M 1.6e
Chcę wykręcić ten silniczek krokowy do regulacji obrotów
jałowych i sprawdzić czy się jakieś paskudztwo nie dostało.
Czy jestem w stanie samodzielnie to zrobić ? (tzn. czy po
powtórnym założeniu potrzebna będzie jakaś regulacja)
czy lepiej zostawić to ASO?  Ciekawe ile kosztuje taki regulator.

Pozdrowionka
Henry(k)

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Megane - regulator obrotów jałowych

Użytkownik Henry(k) <henr@friko6.onet.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:97g0go$f5@news.tpi.pl...


Silnik K7M 1.6e
Chcę wykręcić ten silniczek krokowy do regulacji obrotów
jałowych i sprawdzić czy się jakieś paskudztwo nie dostało.
Czy jestem w stanie samodzielnie to zrobić ? (tzn. czy po
powtórnym założeniu potrzebna będzie jakaś regulacja)
czy lepiej zostawić to ASO?  Ciekawe ile kosztuje taki regulator.

Pozdrowionka
Henry(k)


Z tego co pamietam to samego silnika nie mozna wymienic (tak Ci powiedza w
ASO, jak jest naprawde nie wiem). Cala przepustnica z robocizna kosztowala
mnie ok 1000 zl. jakies 2 lata temu.
Namowili mnie na wymiane, bo obroty na biegu jalowym nie schodzily jak
nalezy (zatrzymywaly sie na ok 1250 i dopiero po zatrzymaniu samochodu
spadaly do ok. 750) Po wymianie objawy ustaly, ale za jakis czas znowu sie
pojawily, choc bardzo rzadko. Nie mam wiec pewnosci, ze to byla
przepustnica. Moze sonda lambda?

Pozdrawiam
Darek

PS. Chyba gdzies w piwnicy mam stara przepustnice.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Problem z odpalaniem LPG - Rozwiązanie
Niedawno miałem problem z odpalaniem samachodu na LPG. Dokładniej przy 2500
obrotów czyli przy przełączaniu na LPG silnik się dławił i gasł.
Gazownicy regulowali instlację, wymieniali filtry , mówili, że parownik źle
zamontowany i nic.
Pewnego wieczoru (po przeszukaniu archiwum grupy) postanowiłem wyczyścić
silniczek krokowy. I co, wszsytko zaczęło pieknie chodzić.
Tak więc polecam wszystkim czytanie archiwum zanim wybierzecie się do
warsztatu, bo stracicie kupę kasy na nic.

Pozdrawiam
Marcin

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: mitsubishi galant filtr przeciwpylkoqy
Witam!
W ktorym miejscu jest w Mitsubishi Galant rocznik 94 zamontowany filtr
przeciwpylkowy?
O ile jest??

Czy ktos wie, gdzie mozna kupic silniczek krokowy, ktory jest odpowiedzialny
za mieszanke paliwa?
(obroty silinka sie wahaja, jak stoi, kiedy jest zimne i nei doda sie gazu
to gasnie, pozniej juz trzyma, ale ewidentnie wskanik obrotomierza sie
waha).

Pozdrawiam
Olqo

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: pytanie o kompatybilnosc komponentow.
Witam. mam pytanie, czy ma ktos info czy silniczek krokowy z renault19 1.4
pasuje do renault 19 1.7.

padl mi stary a w zakladzie widze takowy ale z silniczka 1.4, czy moge
przelozyc, czy raczej bedzie nie wspolpracowal z silnikiem...???

z gory dziekuje za odp.

Pozdrawiam
Gopher

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Dziwny problem z LPG - przyspieszanie !

| Tak samo jest na benzynie? Mialem cos podobnego i winna okazala sie
| zacinajaca sie przepustnica.

Noo... tutaj za przepustnice robi silniczek krokowy :-)
Mamy winowajce? :-)


NIe, na benzynie nie ma tego objawu.
No ale co silniczek jest zły, czy źle ustawiony ??? Ma jakąś bezwładność
własną??

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Silnik gaśnie ale tylko czasem ?


Nie, tylko benzynka


Jak nie ma gazu to wszystko wskazywałoby jednak na silniczek krokowy.
Może jeszcze raz go sprawdzić, wyjąć i przeczy cić. Ewentualnie wymienić
albo podmienić na próbę je li jest taka możliwo ć.

pozdrawiam

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Ułożenie przepustnicy powietrza i rególacja
Witam
Jaki powinien być kąt nachylenia przepustnicy powietrza w silniku na wtrysk
wielopunktowy?
Dodam że chodzi o silnik BMW 1992 cm pojemności 6 cylindrów i 24v może ktoś
ma podobny i wie
Jeszcze jedna sprawa nie daje mi spokoju ,a mianowicie po odłączeniu
silniczka krokowego naciskając pedał gazu auto nabiera obrotów -Dlaczego
skoro silniczek krokowy jest odłączony!
może jest jeszcze jakiś rególator paliwa o którym nie wiem ,a moze paliwo
jest dawane na max a obroty silnika ogranicza mała ilość powietrza (klapka
od powietrza jest na jałowych obrotach zamknieta)
Moze ktoś pomoże mi w tym ?
Jest z grupie jakiś WWL?
Pozdrawiam
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Ułożenie przepustnicy powietrza i rególacja

"Paweł" <kal@poczta.onet.plwrote in message



Witam


...

Jeszcze jedna sprawa nie daje mi spokoju ,a mianowicie po odłączeniu
silniczka krokowego naciskając pedał gazu auto nabiera obrotów -Dlaczego
skoro silniczek krokowy jest odłączony!
może jest jeszcze jakiś rególator paliwa o którym nie wiem ,a moze paliwo
jest dawane na max a obroty silnika ogranicza mała ilość powietrza (klapka
od powietrza jest na jałowych obrotach zamknieta)


...
Witaj!

Silniczek krokowy jest "bypassem" dla dolotu, ktory normalnie wpada
przez przepustnice.Zawsze otwrta jest tylko jedna droga dla powietrza.

Jesli czujnik polozenia przepusnicy wykryje ze jest domknieta (zdjecta noga
z gazu), to komputerek
powinien wysterowac silnik krokowy tak, aby nie zgasl Ci silnik, w
niektorych silnikach zamknieta przepusnica powoduje jeszcze odciecie paliwa
i przy hamowaniu silnikiem wskazanie zuzycia paliwa wynosi 0.

PS
silnik krokowy - regulator biegu jałowego

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Fiat Coupe - trudne uszkodzenie POMOCY ! (dlugie)
Użytkownik "autocentrum.pl" <Zachar.Zawad@autocentrum.plnapisał w
wiadomości


Do wymiany byl silniczek krokowy - jestem prawie pewien ze u Ciebie jest
to
samo!

Zachar Zawadzki
http://www.autocentrum.pl - tego szukales...


Dzieki. Wiesz, znajomy tez mi to podpowiadal ale technik w serwisie
powiedzial, ze w tym silniku nie ma zadnego silniczka krokowego. Moze tak
byc ?

Maciek

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Czy uszkodzona sonda lambda moze....


to może byc i silniczek krokowy i lambda, czy auto ma LPG?


nie ma LPG, czyscilem troche ten zawor  wolnych obrotow i chodzi dosc lekko,
wydaje sie byc ok, zmiezylem rezystancje wg serwisowki i tez jest ok, nie
mierzylem jeszcze lambdy, wiec... ?

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Silnik krokowy na instalacji gazowej - czy można zdjąć
Witam!

Mam silniczek krokowy zamontowany na instalacji gazowej. Nie wiem
dokładnie do czego on jest, ale zapewne albo reguluje dopływ gazu, albo
coś z obrotami jałowymi. W każdym razie chciałbym go zdjąć i pozerkać,
czy nie jest brudny bo mam mały kłopot z gazem.

Nie wiem, czy mogę w ogóle go zdjąć bez ryzyka wycieku gazu. Czy ktoś go
już demontował ? Zbiornik gazu prawie pełny.

PS. Kłopot polega na tym, że przy przeaczaniu benzyna-gaz istnieje jakaś
1 sekundowa dziura bez dopływu paliwa. Moja instalacja przełącza na gaz
powyżej 2500 obrotów i wyłacznie kiedy puszczam pedał gazu (więc
obrotomierz opada). Niestety ta sekunda jest za dużo i silnik
najczęsciej gaśnie, jeśli go nie przytrzymam gazem pod sam koniec.
Przypuszczam więc że wine ponosi tu jakiś element który po porstu nie
nadąża szybko właczyć przepływu gazu.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Silnik krokowy na instalacji gazowej - czy można zdjąć

Witam!

Mam silniczek krokowy zamontowany na instalacji gazowej. Nie wiem
dokładnie do czego on jest, ale zapewne albo reguluje dopływ gazu, albo
coś z obrotami jałowymi. W każdym razie chciałbym go zdjąć i pozerkać,
czy nie jest brudny bo mam mały kłopot z gazem.

Nie wiem, czy mogę w ogóle go zdjąć bez ryzyka wycieku gazu. Czy ktoś go
już demontował ? Zbiornik gazu prawie pełny.

PS. Kłopot polega na tym, że przy przeaczaniu benzyna-gaz istnieje jakaś
1 sekundowa dziura bez dopływu paliwa. Moja instalacja przełącza na gaz
powyżej 2500 obrotów i wyłacznie kiedy puszczam pedał gazu (więc
obrotomierz opada). Niestety ta sekunda jest za dużo i silnik
najczęsciej gaśnie, jeśli go nie przytrzymam gazem pod sam koniec.
Przypuszczam więc że wine ponosi tu jakiś element który po porstu nie
nadąża szybko właczyć przepływu gazu.

Masz, żle zestrojony układ zasilania gazem. Prawdopodobnie z silnikiem
krokowym jest wszystko OK. Z twojego opisu wynika ze należy wyregulować
parownik.
Pozdr.
Gracjan

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Astra II - skaczące obroty ja 'luzie'
Stojąc na skrzyżowaniu, często zaczynają skakać mi obroty
czasami nawet zgaśnie jak nie przygazuje, da się z tym jeździć, bo
to już tak od roku :), ale jednak potrafi być denerwujące czasami

co obstawiacie?
Silniczek krokowy?
czy przeczyszczenie rozwiąże problem?

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Astra II - skaczące obroty ja 'luzie'

AGTR wrote:
Stojąc na skrzyżowaniu, często zaczynają skakać mi obroty
czasami nawet zgaśnie jak nie przygazuje, da się z tym jeździć, bo
to już tak od roku :), ale jednak potrafi być denerwujące czasami

co obstawiacie?
Silniczek krokowy?
czy przeczyszczenie rozwiąże problem?


silnik krokowy.
1. czyszczenie
jesli nie pomogło
2. wymiana

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Astra II - skaczące obroty ja 'luzie'

Stojąc na skrzyżowaniu, często zaczynają skakać mi obroty
czasami nawet zgaśnie jak nie przygazuje, da się z tym jeździć, bo
to już tak od roku :), ale jednak potrafi być denerwujące czasami

co obstawiacie?
Silniczek krokowy?
czy przeczyszczenie rozwiąże problem?


jaki tam jest silnik [oznaczenie] ?
brat

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: LPG, przełączanie z benzyny na LPG
Witam,
Mam instalację Lovato II generacji.
Ostatnio po odpaleniu (tylko na benzynie, inaczej się nie da odpalić) i
rozgrzaniu silnika nie chce się przełączyć na LPG. Podejrzewam, że to
silniczek krokowy (przynajmniej tak mi się wydaje, że jest to to
urządzenie).
Czy jest możliwość naprawienia tego czy może wymycia.
Jest to to urządzenie na przewodzie doprowadzającym gaz do silnika.

Radek

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: LPG, przełączanie z benzyny na LPG
Radosław Iskrzycki napisał(a):

rozgrzaniu silnika nie chce się przełączyć na LPG. Podejrzewam, że to
silniczek krokowy (przynajmniej tak mi się wydaje, że jest to to
urządzenie).


a podejrzewasz tak na podstawie...

Czy jest możliwość naprawienia tego czy może wymycia.


naprawa polega na wymianie na sprawny...

pozdrawiam Blyskacz

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: LPG, przełączanie z benzyny na LPG


Radosław Iskrzycki napisał(a):

rozgrzaniu silnika nie chce się przełączyć na LPG. Podejrzewam, że to
silniczek krokowy (przynajmniej tak mi się wydaje, że jest to to
urządzenie).
a podejrzewasz tak na podstawie...

Czy jest możliwość naprawienia tego czy może wymycia.
naprawa polega na wymianie na sprawny...


hmm, naprawa polega na naprawieniu zepsutego elementu, a wymiana to nie
naprawa ?
chociaz z drugiej strony patrząc wymiana moze byc naprawa a naprawa nie musi
byc wymiana ?

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: GTI dla orzelka- sie zastanawiam...
"Robert P" <rober@polcard.com.plwrote in
news:apa096$98p$1@post.polcard.com.pl:


niestety ale samochod kosztuje... polecam jeszcze mondeo (za 15 tys
mam super autko ale z malym silnikiem 1.6 ) przebieg ma ten sam co ZX
ale stan jest o niebo leprzy ale to juz maly bydlaczek :-)))


Nie dziekuje, nie mam 5 osobowej rodziny :-), samochodem jezdze sam, a na
wypady na wakacje przydalo by sie wiecej miejsca i dlatego wolalbym
kompakt a nie seg B. A mondeo to sporawy samochod z malym silnikiem - 1.6
wiec zupelnie odrotnie niz ja szukam - maly samochod z duzym silnikiem
:-)))


 z tym
ZXem to ja chyba mialem pecha i poprzedni wlasciciel mial wyprost
kolana bo znajomy ma takiego jak ja mialem ale na wtrysku i zero
awarii... jedyne co mu padlo to silniczek krokowy... ja wymienilem
wszystko po zakupie a potem nie robilem przez 2 lata wlasciwie nic
....


No nie wiem, kurcze, przydalby sie ktos ze slaska - z sosnowca ktory
chcialby obejrzec ten samochodzik i kto zna sie na cytrynach bo pojechac
i kupic - zaden problem.  

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: gaz sekwencja - ford escort MKVII - szarpanie
 Dzięki serdeczne za zainteresowanie się tematem :)
uff

No więc instalacją jest zupełnie nowa ma 3 miesiące
Szarpie i na bęzynie i na gazie na gazie minimalnie bardziej odczównalne
jest szarpanie

Jest to instalacją która kosztowała mnie ok 3tys z bezpośrednim wtryskiem
To prawda ze obroty szybko spadają i też mi tak to wyglądało ze za szybko
spadają stąd te szarpnięcia mogą być

ale obroty trzyma dobrze, nie skaczą skaczą (na gazie czasami minimalnie
spadną do 600)

Silniczek krokowy jest nowy, stary zresztą był sprawny, niepotrzebnie też
wymieniałem

kosztował mnie ten ford juz majątek

pozdrawiam
i dzękuje za każdą radę
Czy to jest tylko na LPG ?

Czy na benzynie nie odczuwasz tego chociaż minimalnie ?

Jaka instalacja LPG ?

Ile używana ?

Jak w Fordzie utrzymuywane są wolne obroty ? -- być może zbyt gwałtownie
obniżane są przez komp. wolne obroty i silnik dławi się. Wolne obroty mogą
być regulowane:
a) przez siniczek krokowy przy stałej dawce paliwa
lub
b) przez wtryski przy stałym dopływie powietrza do spalania

Napisz więcej informacji.

Pozdr.
SMi

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: gaz sekwencja - ford escort MKVII - szarpanie

Janusz wrote:
 Dzięki serdeczne za zainteresowanie się tematem :)
uff


Ufff ;-)

No więc instalacją jest zupełnie nowa ma 3 miesiące
Szarpie i na bęzynie i na gazie na gazie minimalnie bardziej odczównalne
jest szarpanie


Zacznij od regulacji na benzynie. Jak na benzynie nie będzie OK, to i na
gazie też nie. W Fordach jest taka paskudna regulacja połlożenia
przepustnicy (śrubka lub bypass), przynajmniej ja w Scorpio to mam i
miałem. Acha - potencjometr przepustnicy ..... bardzo ważne.

Silniczek krokowy jest nowy, stary zresztą był sprawny, niepotrzebnie też
wymieniałem


Trzeba przejrzeć wszystko, z odczytami czujników włącznie, sonda lambda
itd. Dopiero jak na benzynie zacznie jeździć OK, to testuj na gazie. A
zacznij od wyresetowania kompa benzynowego, czyli odepnij aku. I przez
jakieś 20-50 km pomykaj na benzynie.

pzdrw.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Ilosc podawanego paliwa
Desoft <[wspak]tfo@interia.plnapisał:


VW Passat jazda na pierwszym biegu "po równym", gaz puszczony,
samochód jedzie równo.
Górka (raczej taki podjazd) duże nachylenie, bez dotykania gazu
samochód odczuwalnie
przyśpiesza.


A to dzięki utrzymywaniu przez silnik wolnych obrotów. Taki "bajer"
występuje nawet w najprostrzych wtryskach jednopunktowych gdzie silniczek
krokowy otwiera przepustnice jeśli obroty zaczną spadać poniżej danego
minimalnego poziomu (przeważnie < 800-900rpm).

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Ilosc podawanego paliwa


Desoft wrote:
A jednak...
VW Passat jazda na pierwszym biegu "po równym", gaz puszczony,
samochód jedzie równo.
Górka (raczej taki podjazd) duże nachylenie, bez dotykania gazu
samochód odczuwalnie
przyśpiesza.


NA WOLNYCH OBROTACH !   gdzie jest jeszcze silniczek krokowy, tudzież inne
mechanizmy utrzymujące wolne obroty na stałym poziomie.

ps. a u mnie jak włącze tempomat to nawet przy 220km/h tak bedzie robił ...
ale nie zmienia to faktu, ze auto samo sobie gazu nie dodaje :P

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Xantia 1.6 - koszmarne spalanie LPG
zrób upgrade do instalcji II gen.
Dokup silniczek krokowy do gazu i komputer.

Podlacz sie pod potencjometr przepustnicy i sonde lambda, reszte chyba masz
juz zrobiona.

Silnik zeby dobrze pracowal musi miec zachowana stehiometryczna mieszanke
paliwa. Poto wlasnie laduje sie do instalacji silniczek krokowy zeby dozowal
gaz i jak najblizej sie tej mieszanki trzymal.

Aktualnie masz proporcje ustawione na sztywno, a powinny byc regulowane
dynamicznie.
Warunki spalania sa zalezne od obciazenia silnika i mieszanka ustawiona na
luzie moze nie byc odpowiednia przy zmiennym obciazeniu silnika.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Xantia 1.6 - koszmarne spalanie LPG
BagMan rzecze co nastepuje.:


zrób upgrade do instalcji II gen.
Dokup silniczek krokowy do gazu i komputer.


a ile taki upgrade u gazownikow moze kosztowac tak okolo?


Aktualnie masz proporcje ustawione na sztywno, a powinny byc regulowane
dynamicznie.


otoz to... przy niskich predkosciach dynamika jest koszmarna, potem sie
zdazy juz "rozbujac"

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Xantia 1.6 - koszmarne spalanie LPG


Piotrek wrote:
BagMan rzecze co nastepuje.:
| zrób upgrade do instalcji II gen.
| Dokup silniczek krokowy do gazu i komputer.

a ile taki upgrade u gazownikow moze kosztowac tak okolo?


Jakieś 300-500 zł

Bliżej tej drugiej liczby, jeśli założysz w miarę przyzwoity
komp z dobrymi możliwościami regulacyjnymi, i trafisz na solidnego
mechanika co pojeździ z podpiętym laptopem i zweryfikuje poprawność
instalacji, oraz pobawi się z optymalizacją ustawień.

Ale czy pomoże? Na dwoje babka wróżyła.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Xantia 1.6 - koszmarne spalanie LPG

zrób upgrade do instalcji II gen.


raczej niech  doprowadzi do stanu uzywalnosci to co juz ma - auto/instalke


Dokup silniczek krokowy do gazu i komputer.


imo wyrzucenie kasy w bloto, tym bardziej, ze jak sam napisal po regulacji
dynamika byla o niebo lepsza... raczej ma cos nie teges z autem...
moze powinien zrobic prosty test jazdy na benzynie ?


Aktualnie masz proporcje ustawione na sztywno, a powinny byc regulowane
dynamicznie.


no biorac pod uwage charakterystyke reduktora i przeplywu to takie "na  
sztywno"
to to nie jest.. ale to szczegol.


Warunki spalania sa zalezne od obciazenia silnika i mieszanka ustawiona  
na
luzie moze nie byc odpowiednia przy zmiennym obciazeniu silnika.


dokladnie... nalezaloby regulowac pod obciazeniem....

pozdrawiam Blyskacz

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Xantia 1.6 - koszmarne spalanie LPG
Blyskacz rzecze co nastepuje.:


| Dokup silniczek krokowy do gazu i komputer.
imo wyrzucenie kasy w bloto, tym bardziej, ze jak sam napisal po regulacji
dynamika byla o niebo lepsza... raczej ma cos nie teges z autem...
moze powinien zrobic prosty test jazdy na benzynie ?


byla o niebo lepsza, bo sam go mocno skrecilem. Ktos mi polecal, zeby po
prostu przykrecic do tego momentu, gdzie jeszcze bedzie mozliwa jako-taka
jazda. Po miescie nie potrzebuje odrzutowca, moge sie potoczyc. Ale
myslalem, ze przy mocno zakreconym doplywie gazu spalanie mocno pojdzie w
dol, a tu kiszka.

Na benzynie wszystko chodzi w porzadku, a test spalania na benzynie to
jednak troche ekstremalne przy cenie PB4zl i zbiorniku 65l ;).

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Kilka pytan pana topka.. :-]

kto CI ta cene podal??? mam kolege co zaklada instalacje gazowe i ostatnio
zakladal do lagunki 2.0 16V taka ladna instalacje z komputerem, ktora sie
sama reguluje..i kumpel mowi ze swietna instalacja tylko ze dla
uzytkownika
a nie montera.. bo po zalozenu to zapominasz ze ja masz i dopiero po 3
latach na przeglad przyjezdzasz... tak wiec majster sobie nie zarobi na
Tobie przez 3 lata.. a z tego co pamietam to ta wlasnie instalacja wyszla
cos ok 3tys zl ..


No to mu zapodal klasyczna mieszalnikowa. Cena pasuje. W Krakowie ok .2600
z butla w kolo.
Komputer sterujacy podawaniem gazu (poprzez silniczek krokowy?)
musi byc montowany - i teraz nie pamietam dokladnie - do samochodow
nowszych niz 1996, chyba. I jest to wymog. Takze do instalacji klasycznych.
Czyszczenie filtra gazu co trzy lata jest nierealne. Qmplowi sie swietnie
jezdzilo, ale po 50tys km i 1,5 roku samochod przestal miec ochote jechac
na gazie - filtr byl caly zapchany jakims syfem. Zalecaja wymiane co 10tys.
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Astra EGR ciag dalszy - pomocy

Nie wiem jak u Ciebie, ale w moim samochodzie zaślepienie EGR to
konieczność zaślepienia 3 miejsc - kolektor dolotowy (wyjście z zaworu),
kolektor wylotowy przed katalizatorami (wejście do zaworu EGR) oraz
elementu sterującego EGR'em. Może zaślepiłeś 'za mało' ? Ja bawiłem się w
zaślepianie i jeśli zaślepka pojawiła się wyłącznie na wlocie do EGR
(zaślepka w kolektorze wylotowym) to nie było żadnych zmian. Dopiero
zaślepka w koletorze dolotowym + wylotowym odcięła zawór.
Inne pytanie czy przy EGR w Twoim samochodzie nie ma przypadkiem czujnika
temperatury ? Może on padł ? Zobacz w manualu czy jest odpowiedni kod dla
czujnika temperatury dedykowanego dla EGR.


Dzieki za odpowiedz!
Otoz zaslepil mi znajomy - zapytam go konkretnie jak to zrobil.
Natomiast co z muleniem?
Wyraznie slabe auto na benzynie - walcze z tym od miesiaca. Byl silniczek
krokowy, zmiana EGR na inny uzywany.
(w miedzyczasie spaliła sie pompa paliwowa - jest nowa i reduktor LPG tez
nowy)
Teraz zaslepienie EGR - i auto bez zmian!
W ciagu 2 tyg ubylo mi 800 zeta a autko jak mulilo tak muli :(
Czujnik temp moglby tlumaczyc zapalanie sie lampki - ale co z muleniem?
Przyszlo mi do glowuy - moze trzeba zresetowac komputer? Moze przez to
walniete EGR ma cos namieszane?
Co o tym myslisz?

Maciek

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: dlaczego escort jest tani
J.F. powiada w dniu 2007-03-29 14:15:


I wydac tyle na cewki przez 5 latr eksploatacji ? :-)


Taa, wymieniłem je raz i dotąd bezproblemowo przejechałem ponad 100 tys
km. Kupiłem Valeo, wyrzuciłem Sagemy.
Rdza też nie jest problemem, bo auto ma ocynk. Zawieszenie - standart to
gumki od stabilizatora, groszowa sprawa. Od czasu do czasu - tuleje
wahaczy - wymieniałem dwa razy przez 272 tys. km. Amorki - tylko raz i
to po 190 tys. Podobnie sprzęgło. Kompletny wydech - raz. Tłumik końcowy
i kolektor - raz. Nagrzewnica - raz. Sprężyny i łożyska MacPhersonów -
raz. Ta moja megi naprawdę nie jest awaryjna. Co ciekawe, problemy z
elektryką ustały po gwarancji a i tak sprowadziły się do kilkakrotnego
programowania pilotów od alarmu i przeczyszczenia styków tylnej lampy.
Dość często przepalają się żaróweczki na desce rozdzielczej.
Wspomaganie, hamulce, skrzynia biegów, silnik - wszystko gra,
wymieniałem tylko sprzęgło komplet, linki, silniczek krokowy i poduszki
zawieszenia silnika. Przy tym przebiegu można by rzec, że to części
eksploatacyjne - miały prawo się zużyć. Tarcze hamulcowe? Używam Brembo
z klockami Ferodo i jest doskonale - nie falują, czasem zapiszczą przy
jakiejś dziwnej pogodzie. Akumulator wymieniałem dwa razy - jakoś nie
chce się psuć, wbrew obiegowym opiniom. No, ale przecież to Francuz -
nie może być dobry :D

T.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Ford Ka - "zacinaja sie" wysokie obroty :(
Witam Szanownych UGD :)
Jako, zem babina i nie chce, coby mi wymienili w warsztacie podloge w
bagazniku i przykrecili dodatkowa antene (to znaczy bulic za to of kors nie
pragne), to mam do Was pytanie, coz to moze byc za cholerstwo:
jade sobie szybko, chcac zwolnic redukuje bieg i mi silnik wyje - zdaza sie to
coraz czesciej (to znaczy np ostatnimi dniami kilka razy dziennie, wczesniej
tak raz na miesiac). Wyje tez na luzie, dopiero przy wrzuceniu jeszcze
nizszego biegu przestaje, nie ma znaczenia w sumie predkosc, bo i przy
hamowaniu z 100 i z 50 sie zdaza. Pedal odskakuje, na szowinistyczne pytania,
czy mi sie chodniczek nie zawinal i nie naciska na pedal gazu tez musze
odpowiedziec negatywnie ;-)

Panowie, pleeeaaaase!

Ponoc to moze byc jakis tam silniczek krokowy (czy skokowy ;-/) co kosztuje z
350 zeta, czego mi budzet tegomiesieczny nie przewiduje, wrrr.
Ach, FordzinKa jest z 1997 roku, jakistam uklad niskich obrotow byl
wymieniany, bo gaslo (a przed wymiana owa tez sie owo wycie zdazalo)

Zdroweczki przedweekendowe
Hania

Zobacz resztę odpowiedzi



Strona 1 z 3 • Wyszukiwarka znalazła 226 rezultatów • 1, 2, 3

Podstrony

Cytat


De facto - w rzeczywistości.
Euforia jest parodią radości. Anna Jokai
Ja was uczę nadczłowieka. Człowiek jest czymś, co pokonanym być powinno. Frederich Nietzsche (1844 - 1900)
Historia Adama i Ewy to chwyt propagandowy aby nakłonić kobiety do poddania się władzy patriarchalnej. Merlin Stone
I skorumpowane idee krygują się w zwierciadle czasu.