Ja nie umieram, ja wstępuję do życia. św. Teresa z Lisieux

SILNICZEK KROKOWY 1

aaaaOglądasz wiadomości znalezione dla hasła: SILNICZEK KROKOWY 1aaaa





Temat: Ford Ka - "zacinaja sie" wysokie obroty :(


Ponoc to moze byc jakis tam silniczek krokowy (czy skokowy ;-/) co
kosztuje z
350 zeta, czego mi budzet tegomiesieczny nie przewiduje, wrrr.
Ach, FordzinKa jest z 1997 roku, jakistam uklad niskich obrotow byl
wymieniany, bo gaslo (a przed wymiana owa tez sie owo wycie zdazalo)


byc moze, wyeliminowano gasniecie poprzez przeczyszczenie czujnika polozenia
przepustnicy oraz czujnika wolnych obrotow. slyszalem opinie, ze taki sposob
dziala, ale nie na dlugo. byc moze, trzeba by ktorys z tych czujnikow
przeczyscic, lub wymienic. z tym, ze przykladowo taki czujnik niskich
obrotow do mondeo to bedzie jakies 250-300zl, do ka nie wiem, ale duzo
taniej pewnie nie bedzie. Silniczek krokowy to chyba raczej nie powodowalby
tego typu rzeczy, choc glowy nie daje.

Zobacz resztę odpowiedzi





Temat: Ford Ka - "zacinaja sie" wysokie obroty :(
Rozumiem problem w fieście żony skaczą obroty na luzie z niskich na średnio
wysokie.  W sumie niegroźne ale denerwujące i w tym przypadku to na pewno
sinik krokowy nawala.  Ale poczekam aż całkowicie padnie.  U Ciebie może być
to samo bo pewnie mamy ten sam silnik "Endura" 1.3 60KM. Ale może nie trzeba
zmieniać całego zespołu silnika, albo załatwić jakiś poza fordem.

Pozdrawiam

Michał


Witam Szanownych UGD :)
Jako, zem babina i nie chce, coby mi wymienili w warsztacie podloge w
bagazniku i przykrecili dodatkowa antene (to znaczy bulic za to of kors
nie
pragne), to mam do Was pytanie, coz to moze byc za cholerstwo:
jade sobie szybko, chcac zwolnic redukuje bieg i mi silnik wyje - zdaza
sie to
coraz czesciej (to znaczy np ostatnimi dniami kilka razy dziennie,
wczesniej
tak raz na miesiac). Wyje tez na luzie, dopiero przy wrzuceniu jeszcze
nizszego biegu przestaje, nie ma znaczenia w sumie predkosc, bo i przy
hamowaniu z 100 i z 50 sie zdaza. Pedal odskakuje, na szowinistyczne
pytania,
czy mi sie chodniczek nie zawinal i nie naciska na pedal gazu tez musze
odpowiedziec negatywnie ;-)

Panowie, pleeeaaaase!

Ponoc to moze byc jakis tam silniczek krokowy (czy skokowy ;-/) co
kosztuje z
350 zeta, czego mi budzet tegomiesieczny nie przewiduje, wrrr.
Ach, FordzinKa jest z 1997 roku, jakistam uklad niskich obrotow byl
wymieniany, bo gaslo (a przed wymiana owa tez sie owo wycie zdazalo)

Zdroweczki przedweekendowe
Hania

Zobacz resztę odpowiedzi





Temat: Ford Ka - "zacinaja sie" wysokie obroty :(


byc moze, wyeliminowano gasniecie poprzez przeczyszczenie czujnika polozenia
przepustnicy oraz czujnika wolnych obrotow.


Wymieniono caly uklad (nie wie, co wen wchodzi) wolnych obrotow - koszt 600 zl
i gasniecie ustalo. Wymiane "potwierdzil" niejako gosc przy wymianie

leju "oo, wymieniany byl uklad niskich obrotow" (nie pytany, sam powiedzial),

wiec chyba nie oszukali przeczyszczajac, tylko wymienili ;-))


slyszalem opinie, ze taki sposob
dziala, ale nie na dlugo. byc moze, trzeba by ktorys z tych czujnikow
przeczyscic, lub wymienic. z tym, ze przykladowo taki czujnik niskich
obrotow do mondeo to bedzie jakies 250-300zl, do ka nie wiem, ale duzo
taniej pewnie nie bedzie. Silniczek krokowy to chyba raczej nie powodowalby
tego typu rzeczy, choc glowy nie daje.


aaale to teraz wysokie obroty nie chca spadac, niskie sa ok, ...chyba i na moj
rtozumek of kors ;-))

Dzieki za podpowiedz.
Hania

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Ford Ka - "zacinaja sie" wysokie obroty :(


byc moze, wyeliminowano gasniecie poprzez przeczyszczenie czujnika
polozenia
przepustnicy oraz czujnika wolnych obrotow. slyszalem opinie, ze taki
sposob
dziala, ale nie na dlugo. byc moze, trzeba by ktorys z tych czujnikow
przeczyscic, lub wymienic.


u mnie - fiesta 1.3 endura '98,
czyszczenie zaworu  - bocznik powietrza, czy tzw. silniczek krokowy - ktory
w fordzie chyba nie jest krokowy:) pomoglo. robilem to kilka razy - brak
kasy:( i juz 3 miesiac jezdzi idealnie.
czyscilem i smarowalem. chyba 3-4 razy.
jednak inny byl efekt zabrudzenia - gasniecie po przegazowaniu, problemy z
niskimi obrotami.
na czujnik polozenia przepustnicy - w tym przypadku mysle ze to to:
http://fiesta.dobrynet.pl/artykuly/przepustnica.html
niewiem czy dziala, peewnie gdzie indziej znajduje sie to to w ka,  - w
mojej fiescie tak samo zreszta, ale mozna probowac... jak ktos ma zdrowie i
malo kasy. podobno dziala. ja pniepotrzebowalem - nie uszkodzil sie.
B.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Moja Zona je benzyne ....

Witam,
        Problem jak w temacie, jezdzimy Vectra B (X18XE) z 96, kupilismy ja nie  
dawno, pierwszy bak wyjechalem ja... wyszlo ok. 8.2l/100km
Polowa po miescie (Krakow) polowa po trasie, drugi bak... zona= 
12.5l/100km tylko po miescie...
nastepny pomiar : jezdzilem ja.. ok. 300km po trasie, spalanie wyszlo  
=6.7l/100km ... dolalem do pelnosci i teraz znowu mi sie zona przez GG  
skarzy ze jej poziom paliwa w oczach maleje ... .. co jest grane ? Czy ona  
moze miec az taka ciezka noge ...
Dodam ze te 12.5 to ona sobie nalala do baku Shell V-power, inne  
taknowania to Vitay, BP, i ARGO ..  czy jakos tak (Opolska/Wyki w  
Krakowie) zawsze 98?

Czy z takim spalaniem moze miec cos wspolnego silniczek krokowy.. albo  
jakie inne cudowne urzadzonko ktore trzeba przeczyscic/wymienic ?

Poradzcie co robic bo wybieram sie do "specjalistow" i wiem ze jak im to  
opowiem co wam to nic w aucie nie zrobia, powiedza zeby ja czesciej  
jezdzil to spali mniej i wezma kupe kasy ...wole odrazu im powiedziec co  
maja sprawdzic...
...

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Korzysci i klopoty po wymianie rozrzadu


"Jan" <kotl@polbox.comwrote in message



obrotach. Silnik pracuje nierówno, a sporadycznie
nawet gaśnie. Fachowcy wyciągnęli z szafy jakiś tester
elektroniczny, podłączyli do procesora sterującego
zapłonem i td., i stwierdzili że jest tak jak trzeba.
Co prawda raz czy dwa wyskoczył im jakiś ERROR,
ale na krótko. Podkręcili mi wolne obroty i tak jeżdżę.
Ale skoro sami nie wiedzą, pewnie ich kwalifikacje
nie są zbyt wysokie. Co byście radzili z tym problemem
począć? Ja testera nie mam, a i też nie wiem do kogo
się z tym zwrócić. Nadal jest nierówna praca na wolnych
obrotach, czasem są za wolne, czasem za szybkie, ale
zawsze nierówne.


zawor wolnych obrotow - sprawdz czy np zlaczki elektryczne sa zalozone,
czasem w ferworze walki mechanik urwie jakis przewod albo rozwali zlacze
i potem pojawiaja sie klopoty, jesli wszystko ok to wyczyscilbym tzw
"silniczek krokowy" ktory czesto odpowiada za klopoty ze stabilnymi
niskimi obrotami (upraszczam troche sprawe)

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Korzysci i klopoty po wymianie rozrzadu


też miałem - diagnoza brzmiała - wymiana "nastawnika biegu jałowego" -
koszt 600 zł. Na szczęście spray do czyszczenia styków i czyszczenie
przepustnicy dało 100% efekt.


No niestety czyscilem przepustnice kilka razy, silniczek krokowy,
sprawdzalem
TPS, MAP, sygnal z alternatora, nawet recyrkulacje spalin :(.
Wszystko co spradzilem bylo ok, a obroty faluja (przy np.
zalaczaniu ogrzewania spadaja, a potem sie stablilizuja).

Jak by ktos mial jakies pomysly to bylbym wdzieczny :).

Pozdrawiam TK

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Xsara 1.8 VTS: wysokie obroty jałowe na zimnym silniku
Witam
Mam problem z moja Xsara 1.8 VTS 98 rok.
Mianowicie gdy samochod jest po nocy albo dlugim postoju to po
odpaleniu obroty wskakuja na 3500 obr/min. I utrzymuja sie na takim
poziomie zaleznie od temperatury na zewnatrz czyli od tego jak szybko
silnik zlapie temperature. Jak jest kolo 12 stopni na dworze to
wystarczy ruszyc od razu po odpaleniu przjechac jakies 100 metrow i
obroty wracaja do slusznych. Jednak im zimniej tym lduzej to trwa.
Na cieplym silniku wszystko ejst w jak najlepszym pozadku.
Prosze o pomoc gdyz nie moge znalezc rozwiazania , zmienilem juz
silniczek krokowy, i czujnik temperatury cieczy. Co jeszcze sprawdzic?
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Dziwna praca silnika
Witam
Podobno jest zanieczyszczony silniczek krokowy (czy przepływomierz), mam ten
sam problem.
kupiłem instrukcje obsługi i wiosną będę go szukał,
bo nawet nie wiem jak wygląda i ile ich jest . :)

filterki gazu nie zanieczyszczają się szybko, zmieniałem po 60kkm.
pozdr
Krzych
Audi 80 B4

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Regularor wolnych obr. w Escorcie 1.6 16V
Witam.

Posiadam samochodzik typu Ford Escort 1.6 16V (Zetec) z 1999 roku, w ktorym
mialem problemy z nierowna praca silnika na wolnych obrotach na gazie.
Mechanik, spec od gazu, stwierdzil ze jest to wina zanieczyszczonego, lub
zatartego regulatora/zaworu nikskich obrotw. Wymontowal go, wyczyscil a
potem przed zamontowaniem w silniku sprawdzil czy dziala. Sprawdzenie
polegalo na bezposrednim polaczeniu dwuch wyprowadzen elektrycznych tego
zaworu bezposrednio do akumulatora. Efekt byl taki, ze z przewody ktorymi go
podlaczyl rozgrzaly sie az zaczely go parzyc w rece, a przy akumulatorze
posypaly sie iskry. I teraz pytanie: czy w tym zaworze siedzi silniczek
krokowy, ktory jak wiadomo nie ma szans wytrzymac 12 V, czy jest to zwykly
elektromagnes na 12V ktory ma tylko dwa stany: zamkniety jak nie ma napiecia
i otwarty jak podamy napiecie. Mechanik oczywiscie twierdzi, ze jest to
zwykly elektromagnes i musial juz byc uszkodzony (zwarty) zanim on podlaczyl
go do akumalatora. Po zalozeniu regulatora silnik nawet na benzynie nie
chodzi dobrze, tzn. wolne obroty sa na poziomie 400 i strasznie sie dlawi
przy szybkim dodaniu gazu (oczywiscie wczesniej bylo wszystko OK przy pracy
na benzynie). Czy w Escortach byly moze montowane dwie wersje takich
regulatorow/zaworow (nie wiem jak to sie konkretnie nazywa) tzn. w
niektorych z silniczkiem krokowym, a w niektorych z elektrozaworem? Gdzie w
wawie mozna tanio dostac taki element ??

Pozdrawiam. Robert.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: passat '91co to jest silniczek krokowy, gdzie go znajde jak naprawic
gasnie mi samochod passat 2.0gl '91 automat na postoju przygasa czasami
gasnie
jak hamuje tez przygasa lub gasnie, ostro skrecam z hgamowanie tez to samo
podobno moze byc to wina tego silniczka krokowego
podobno mozna go naprawic samemu jak tak to jak to zrobic, ile taki nowy
kosztuje jak sprawdzic ze to jego wina
i gdzie go znajde w samochodzie (napewno pod maska)

bardzo dziekuje za pomoc

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: passat '91co to jest silniczek krokowy, gdzie go znajde jak naprawic
Valdman - czy to monowtrysk?
Jesli tak to silniczek jest takim czarnym prostokatnym pudeleczkiem
plastikowym i siedzi sobie przy aparacie wtryskowym.
Dochodzi do niego niewielka wiazka przewodow.
Widac go od strony silnika
Naprawic? - to sie raczej wymienia.
Nowy - raczej drogo - poszukaj na szrotach.

A jak sie przekonac że to on:
metoda eliminacji kolejnych przyczyn,
poczytaj sobie wczorajszy post pt "Ford Escort 1,3 wtrysk- obroty "
tam mowilem o sondzie lambda.
Ale po kolei - najpierw sprawdz ustawienie zaplonu
  jesli masz stare przewody WN to tez je wymien
  potem sprawdz sonde Lambda (w pasacie jest prosto:-)
  i jesli to jesk OK to wtedy mozna brac sie za silniczek.
Taka kolejnosc gwarantuje, ze najdrozsze zostawiamy na koniec.
Z tym, ze niestety owy silniczek krokowy to bolaczka VW,
u mnie w Golfie tez jest uszkodzony( tak twierdzi znajomy mechanik),
ale poradzilem sobie inna droga:
ustawilem zaplon jak fabryka przykazala ( wyprzedzenie 7 st. nie wiecej !! )
kupilem do niego orginalne przewody WN, musza byc miedziane - koniecznie !!
wymienilem sonde lambda, gdyz w trakcie sprawdzania okazalo sie ze dziala
ale
jakos nie tak (niepelny zakres napiecia) i teraz nie gasnie mi wcale,(
mialem tylko
problem z uruchomieniem go po dluzszym postoju).
Wczesniej bylo tak, ze silnik zalewal sie paliwem po gwaltownym puszczeniu
"gazu"
i przygasal, lecz nigdy do zera. Teraz pracuje nierownomiernie na biegu
jalowym
- ale nadal nie jestem przekonany ze to silniczek.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Opel Corsa B 1.0 - wolne obroty
Witam
Podepne sie pod temat, mam podobny problem:
Moja Corsa 1.0 12v X10XE dziala bezproblemowo lecz duzo czytalem i
wyczytalem ze najczestrze wady tego modelu to przeplywka, EGR i brudna
przepustnica. Wiec wzialem sie za czyszczenie przepustnicy -tak
prewencyjnie. Zdemontowalem wszystko, wyjalem korpus przepustnicy lecz
samej przepustnicy nie udalo mi sie wymontowac z gardzieli, jedna
srubka nie wytrzymala i sie obrobila. Wiec zablokowalem przepustnice w
pozycji otwartej i wyczyscilem szmatkami i nafta. Zlozylem i problem,
wysokie obroty. Skladalm i roskaldalem i nic. Bylem w serwisie,
silniczek krokowy sprawny (podstawili nowy na test),  wszystko gra i
nie wiadomo skad wysokie obroty, 1700, 1800. Wymienilem uszczelke pod
korpusem bo tak powiedzieli w serwisie lecz nic. Doszedlem do tego ze
jak odlacze potencjometr przepustnicy to obroty spadaja prawdopodbnie
do normalnych - nie mam obrotka wiec nie wiem. Znajomy wykrecil srubki
od potecjometru i ustawil go w pewnej pozycji gdzie obroty byly chyba
ok.
Stwierdzilem ze to jest ta usterka - potencjometr przepustnicy. Jeszcze
go nie wymienilem, na dniach mam pojechac do znajomego co ma ten sam
model corsy by podmienic potencjometr i sprawdzic co bedzie sie dzialo.

Dodam jeszcze ze jak uruchomie silnik to obroty sa w miare ok, lecz jak
sie nagrzeje to tragedia. A poczas jazdy czesto szarpie.
Nie wiem co mam robic, pomozcie

Pozdrawiam
Lukasz
miasto: Kolbuszowa

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Czy LPG ma wpływ na żywotność silnika?


Jeżeli na zaworze dolotowym nie będzie luzu (tzw. podparcie zaworu), to
część gorących gazów przy suwie pracy leci do kolektora dolotowego. Co
się dzieje z zawarta w nim mieszanka palną nie musze chyba mówić?


Pewnie sie ta mieszanka zapala.
Ale:
1) Gaz jest wpuszczany osobno malymi porcjami (silniczek krokowy)
do kazdego z (u mnie) czterech kolektorków dolotowych. Nie ma mieszanki
gazowo-powietrznej w glownym kilkulitrowym kolektorze. Wiec mozliwosci
destrukcyjne sa wielokrotnie mniejsze. Albo cos przegapilem, ale w ogolnosci
to bedzie jakos tak.
2) Co trzeba zrobic zeby na zaworze dolotowym nie bylo luzu? Ile musi byc
przebiegu, zeby cos takiego samo sie zrobilo? Jakie warunki sprzyjaja?

Pozdrawiam
Tomcat

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Czy LPG ma wpływ na żywotność silnika?


Tomcat <tomca@interia.plwrote:
Ale:
1) Gaz jest wpuszczany osobno malymi porcjami (silniczek krokowy)
do kazdego z (u mnie) czterech kolektorków dolotowych. Nie ma mieszanki
gazowo-powietrznej w glownym kilkulitrowym kolektorze. Wiec mozliwosci
destrukcyjne sa wielokrotnie mniejsze. Albo cos przegapilem, ale w ogolnosci
to bedzie jakos tak.


Silniczek krokowy jedynie reguluje dławik na dolocie gazu. Jeżeli masz
instalacje z wtryskiem gazu, to silniczka krokowego nie ma. jeżeli masz
silniczek krokowy i reduktor, to masz jedynie instalację DO wtrysku, a
nie z wtryskiem. A to oznacza, że masz klasyczny mieszalnik i podawanie
mieszanki palnej do kolektora dolotowego.


2) Co trzeba zrobic zeby na zaworze dolotowym nie bylo luzu? Ile musi byc
przebiegu, zeby cos takiego samo sie zrobilo? Jakie warunki sprzyjaja?


Mozna wogóle nie zrobić. Wady materiałowe się zdarzają...

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Czy LPG ma wpływ na żywotność silnika?


| 1) Gaz jest wpuszczany osobno malymi porcjami (silniczek krokowy)
| do kazdego z (u mnie) czterech kolektorków dolotowych. Nie ma mieszanki
| gazowo-powietrznej w glownym kilkulitrowym kolektorze. Wiec mozliwosci
| destrukcyjne sa wielokrotnie mniejsze. Albo cos przegapilem, ale w
ogolnosci
| to bedzie jakos tak.

Silniczek krokowy jedynie reguluje dławik na dolocie gazu. Jeżeli masz
instalacje z wtryskiem gazu, to silniczka krokowego nie ma. jeżeli masz
silniczek krokowy i reduktor, to masz jedynie instalację DO wtrysku, a
nie z wtryskiem. A to oznacza, że masz klasyczny mieszalnik i podawanie
mieszanki palnej do kolektora dolotowego.


Instalacja wtryskowa IGS trzeciej generacji jest instalacja "wtrysku" gazu
w postaci gazowej nie do cylindrow (bo tak zapewne rozumiesz wtrysk
gazu) ale do kolektorow dolotowych niezaleznie dla kazdego cylindra.
Instalacja z wtryskiem gazu w fazie cieklej to LSI i kosztuje dwa razy tyle
co ja dalem za IGS. W IGS silnik krokowy ma prawo byc. Parownik tez.

I nie mow mi co mam pod maska. :-)
Zaplacilem za wtrysk = mam wtrysk
;-)


| 2) Co trzeba zrobic zeby na zaworze dolotowym nie bylo luzu? Ile musi
byc
| przebiegu, zeby cos takiego samo sie zrobilo? Jakie warunki sprzyjaja?
Mozna wogóle nie zrobić. Wady materiałowe się zdarzają...


Eee... to spoko. Nie strasz ludzi moisciewy. :-)

Pozdrawiam
Tomcat

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Czy LPG ma wpływ na żywotność silnika?


On Wed, 20 Mar 2002 14:09:08 +0100, Tomcat wrote:
Pewnie sie ta mieszanka zapala.
Ale:
1) Gaz jest wpuszczany osobno malymi porcjami (silniczek krokowy)
do kazdego z (u mnie) czterech kolektorków dolotowych.


Eee - jak jest silniczek krokowy to prawdopodobnie tylko reguluje
zawor dlawiacy a nic nie wpuszcza ..

J.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Czy LPG ma wpływ na żywotność silnika?


| 1) Gaz jest wpuszczany osobno malymi porcjami (silniczek krokowy)
| do kazdego z (u mnie) czterech kolektorków dolotowych.

Eee - jak jest silniczek krokowy to prawdopodobnie tylko reguluje
zawor dlawiacy a nic nie wpuszcza ..


Dla ustalenia: to nie ja nazwalem instalacje tego typu "wtryskowymi"
tylko producent.
:-)

Pozdrawiam
Tomcat

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: ins. gazowa z komputerem czy bez???


Blyskacz wrote:
tu moznaby polemizowac :-)
dazenie przez te uklady do L=1 to nie zawsze to o co chodzi
uzytkownikowi i nie jeden juz sie o tym przekonal ;-)


IMHO kwestia regulacji i dobrania odpowiedniego kompa.
Jak dobrze działa lambda, silniczek krokowy jest ustawiony na optymalną
ilość kroków i ogólnie mówiąc wszystko jest git to taka instalka powinna
dawać ciut mniejsze spalanie przy większej dynamice silnika w porównaniu do
instalacji bez kompa.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: ins. gazowa z komputerem czy bez???
Blyskacz napisal(-a)...

| Mniejsze spalanie i lepsze osiągi.
tu moznaby polemizowac :-)


Kiedyś padł mi silniczek krokowy i doraźnie założyłem śrubę (nawet
optymalnie wyregulowałem, mój gazownik akurat nie miał silniczka do
LandiRenzo). Efekt? Samochód wyraźnie głośniejszy, osiągi gorsze i
spalanie z kosmosu (10l/100 przy spokojnej jeździe, 12+ przy dynamicznej
jeździe po mieście). Z tym spalaniem to bym nie polemizował :) Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: ins. gazowa z komputerem czy bez???


Kiedyś padł mi silniczek krokowy i doraźnie założyłem śrubę (nawet
optymalnie wyregulowałem, mój gazownik akurat nie miał silniczka do
LandiRenzo). Efekt? Samochód wyraźnie głośniejszy, osiągi gorsze i
spalanie z kosmosu (10l/100 przy spokojnej jeździe, 12+ przy dynamicznej
jeździe po mieście). Z tym spalaniem to bym nie polemizował :)


widzisz, bez okreslenia dokladnie co tam miales zalozone Twoj przypadek niczego
nie wnosi - jesli miales zalozony np. mixer soniczny to faktycznie nie bedzie
to chodzic na registrze i prawdopodobnie tak bylo/jest. Do poprawnego
dzialania na registrze konieczny jest dobry dobor mixera/reduktora do
konkretnego
auta - dlatego napisalem, ze istotne wowczas jest doswiadczenie warsztatu.

pozdrawiam Blyskacz

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Regulowac, czy nie regulowac instalacje LPG?


Olleo wrote:
Dobrze rozumuje, ze zmiana filtru na czysciocha jeszcze bardziej
zubozy mieszanke i jeszcze bardziej bedzie kichac?


Wymiana filtra wzbogaci mieszanke (więcej gazu). Tyle tylko że to ile gazu
będzie zasysane do cylindrów jest decydowane przez silniczek krokowy
sterowany komputerkiem gazowym na podstawie wskazań lambdy. A sterowanie to
jest zależne od ustawień komputerka gazowego a w tych ustawieniach
najprawdopodobnie namieszali ci gazownicy.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego

"Miszaa" <b@maila.pl wrote in message



jaki silnik???
2.0 16v benzyna???
jest z tyłu bloku silnika, po stronie rozrządu
koszt czujnika ok 100zł (GM)

Tak, 2.0 16v.

A dlaczego sądzicie ze nie ten czujnik?

Przecież daje informację do ECU czy silnik się kręci, czy tez nie...

Więc jak da informację, że nie kręci się..., to ECU odcina dopływ
paliwa... i wtedy moze szarpać...


to po co pytasz jak wiesz? a mzoe wtryskiwacz lezy? a mzoe swiece?
kable? a moze zawor dodatkowego powietrza biegu jalowego ("silniczek
krokowy") a mzoe lambda a moze jeszcze iles tam powodow - czujniki
polozenia walu korobowego sa bardzo trudno uszkadzalne... bedziesz
wiedzial czy to czujnik jak podepeniesz go pod oscyloskop (od biedy
wystarczy notebook z karta dzwiekowa).

tu masz przykladowe przebiegi z roznych czujnikow - czunik polozenia
walu korbowego to crankshaft sensor

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Nubira II - czujnik położenia wału korbowego

A dlaczego sądzicie ze nie ten czujnik?

Przecież daje informację do ECU czy silnik się kręci, czy tez nie...

Więc jak da informację, że nie kręci się..., to ECU odcina dopływ
paliwa... i wtedy moze szarpać...

to po co pytasz jak wiesz? a mzoe wtryskiwacz lezy? a mzoe swiece? kable?
a moze zawor dodatkowego powietrza biegu jalowego ("silniczek krokowy") a
mzoe lambda a moze jeszcze iles tam powodow - czujniki polozenia walu
korobowego sa bardzo trudno uszkadzalne... bedziesz wiedzial czy to
czujnik jak podepeniesz go pod oscyloskop (od biedy wystarczy notebook z
karta dzwiekowa).


Nowe części:
- s. krokowy
- lambda
- TPS
więc raczej odpadają...

Brak mi pomysłu winowajcę szarpania (od czasu do czasu)...

stąd pomysł na czujnik polozenia walu korobowego, które nie są mocną stroną
GM=Opel=Daewoo...
Pozdr.
Smi

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: ford z gazem nie chce jeździć na benzynie
Użytkownik "Adam Kondrat" <adam_delete@kondrat_delete.plnapisał w
wiadomości
To co tu napisalem jest tym, co słyszałem od mechaników. Nie mogę ręczyć
za
poprawność tegoż.


A co powiecie u mnie ?
Mam identyczny problem - nie mozna odpalic na benzynie , krztusi sie itd.
Powyzej 2000 rpm jest niby ok . Wymienione kable WN i świece , filtr
powietrza.Filtr paliwa 15 tys.km temu .
Instalacja LPG z komputerem - podłączony jest czujnik podłączenia
przepustnicy - chodzi na gazie , nie chodzi na NoPB .A wiec jest ok.
Zawór VAE (silniczek krokowy) sprawdzałem na giełdzie - podmieniłem czesci -
krztusił sie dalej .
Co to moze być ?
Paweł.
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: ford z gazem nie chce jeździć na benzynie


Paweł <pawelaNOS@post.plwrote:
Zawór VAE (silniczek krokowy) sprawdzałem na giełdzie - podmieniłem czesci -
krztusił sie dalej .
Co to moze być ?


Najczęściej jest to efekt układu autokompensacji sterownika silnika.
Pomaga reset kompa sterującego wtryskami, a dokładniej jego pamięci.
W czasie noirmalnej pracy na benzynie na podstawie danych z czujników
położenia przepustnicy, przepływomierza powietrza, sondy lambda i
obrotów komp dokonuje korekt w ilości wtryskiwanego paliwa przy danych
parametrach. Kiedy jedziesz na gazie komp dostaje co najmniej 'lewy'
sygnał z lambdy - zamiast sondy podpinany jest układzik generujący
sygnał. Jeżeli teraz sterownik dokompensuje wtrysk do takiej wartości,
to niejako wtrysk jest w mailnach.
Skasowanie pamięci powoduje przywrócenie wartości fabrycznych. Inna
sprawa, że pomoże to chwilowo. Najlepiej zamontować układ odcinający
pamięć przy pracy na gazie, albo robiący reset pamięci.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Od kiedy ma wejść akcyza na gaz??


Gresiek wrote:

| A tak właściwie to o ile wiecej pali fura na gaz w porownaniu ze spalaniem
| benzyny? Ktos mi mowil ze o 30% wiecej - to juz by niebezpiecznie zblizylo

WV gaznik, 1980 rok - 8,5 gazu a palil 7,0 benzyny (trasa), czyli jakies 20%
wiecej.
Ale ostatnio cos regulowali (pierwszy przeglad po 1000km), wiec moze
spadnie? :-
Marna to pociecha ale do konca roku to mi sie przynajmniej instalacja
zamortyzuje :-((


Rozmawiałem ostatnio z jednym "gazownikiem" i powiedział że cena gazu aż
tak bardzo nie wzrośnie, bo Rzplita podała maksymalny pułap akcyzy, a
wzrost będzie mniejszy. Jednym słowem, pocieszał.

A co do spalania to podobno instalację można ustawić na różne sposoby,
bo tam jest jakiś silniczek krokowy, który otwiera przepustnicę gazu.
Można ustawić tak, że będzie palił tyle ile benzyny, ale straci kopa,
można i tak, że będzie darł jak głupi ale i spali dużo. Zwykle ustawiają
na 15% większe zużycie żeby skompensować spadek mocy, ale można im
powiedzieć żeby ustawili na mniej. Będzie oszczędny ale wołowaty.

Pozdro PW
wadolkow@vogel.pl

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: falujace obroty honda civic


Witam.
Niedawno kupilem civica z 96 roku 5d z silnikiem 1.5 vtec-e. Mam pytanie
czy to normalne w tym silniku, ze obroty jalowe stabilizuja sie bardzo
powoli (faluja)? Np przy lekkim dodaniu gazu obroty podnosza sie na 1200,
potem spadaja do 400 i po paru falkach stabilizuja sie na jakies 700-800
obr (faluja caly czas, ale nieznacznie +-40 rpm). Podobnie przy wlaczeniu
jakiegos ukladu elektrycznego - obroty spadaja, podnosza sie (faluja) i w
koncu stabilizuja.


To nie jest normalne. Najprawdopodobniej masz padniety silniczek krokowy
(regulator wolnych obrotów).
Najlepiej podzwon po elektrykach ktory by podlaczal do kompa. Koszt uslugi
to ok 50-100pln a taki blad powinien byc wykryty. Inna propozycja to
dostanie sie do tego silniczak - zaworu i wyczyszczenie go. Przy okazji
warto przeczyscic przepustnice - ood niej tez tak lubi sie dziac.
Wojtek

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: falujace obroty honda civic

To nie jest normalne. Najprawdopodobniej masz padniety silniczek krokowy
(regulator wolnych obrotów).
Najlepiej podzwon po elektrykach ktory by podlaczal do kompa. Koszt uslugi
to ok 50-100pln a taki blad powinien byc wykryty. Inna propozycja to
dostanie sie do tego silniczak - zaworu i wyczyszczenie go. Przy okazji
warto przeczyscic przepustnice - ood niej tez tak lubi sie dziac.
Wojtek


Przepustnice juz ogladalem - jest ok. Odnosnie elektryki to moze wystarczy
ze sam zczytam kody usterek? Czy elektryk powie mi cos wiecej?
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Naklejka grupowa + Nick_ksywa
"Kuba "Docent" Tabędzki"  wrote:

Co to znaczy PMS?
Pre Menstrual Syndrom ;-
Zastanawiam się, jak to działa w wypadku Berlingo.
Dusi się gaz, a ono: "Niee, dzisiaj nieee jaadeee ;PP " ???


Kurcze, to mój lanie też jest kobietą.
Bo ostatnio przy zimnym silniku coś się krztusi.
Teraz wszystko jasne ma PMS ;-) a ja stawiałem na silniczek krokowy.
Ale jak przełączę na gaz to mu przechodzi :)
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Naklejka grupowa + Nick_ksywa
BliSki.  wyskrobał co następuje :

"Kuba "Docent" Tabędzki"  wrote:
Co to znaczy PMS?
Pre Menstrual Syndrom ;-
Zastanawiam się, jak to działa w wypadku Berlingo.
Dusi się gaz, a ono: "Niee, dzisiaj nieee jaadeee ;PP " ???

Kurcze, to mój lanie też jest kobietą.
Bo ostatnio przy zimnym silniku coś się krztusi.
Teraz wszystko jasne ma PMS ;-) a ja stawiałem na silniczek krokowy.
Ale jak przełączę na gaz to mu przechodzi :)


ciekawe ile niedociagniec w mojej grandzi  moge "zwalic" na PMS w takim
razie..
ps ciekawe co powie siakis mechanik kiedy na pytanie co sie dzieje odpowiem
PMS..trezba przeczekac hehe

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: "LPG" wprowadza w blad "Benzynke" #2
Witam,
    Od momentu założenia instalacji gazowej (firmy: BIGAS, instalka typu:
Sekwencyjny Wtrysk Gazu) mam dwa objawy, nad którymi trudno mi przejść do
porządku dziennego
1. Przy jezdzie na benzynie przy wyrzuceniu na luz (np. z V biegu z obrotów
ok. 3000) obroty spadają i zamiast się zatrzymać na np. 750 to lecą do zera.
Silnik gasnie a ja nie mam hanulcow i wspomagania kierownicy ...
Po restarcie komputera Meganki (1.6, 8 zaworowy silnik, rocznik 98) przez
kilka dni jest w porządku.
Natomiast pozniej sytuacja sie powtarz. Od strony benzyny regulowane byly
zawory, wymieniony silniczek krokowy oraz przepustnica. Po wymianie
przepustnicy efekt nastapil dopiero po tygodniu ("normalnie" pod trzech
dniach). Przypuszczenie serwisu to wadliwie zalozona instalacja gazowa... A
moze cos innego?
2. Szarpanie w okolicach 1500-2000 obrotow (najbardziej odczuwalne na I i II
biegu) - nie zawsze ale od czasu do czasu (niestety nie zalezy to od pogody
ani pory roku). Przewody WN i swiece zalozone nowe i dobre - brak zmian w
zachowaniu

Bede wdzieczny za wszystkie wskazowki.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: "LPG" wprowadza w blad "Benzynke" #2

1. Przy jezdzie na benzynie przy wyrzuceniu na luz (np. z V biegu z obrotów
ok. 3000) obroty spadają i zamiast się zatrzymać na np. 750 to lecą do zera.
Silnik gasnie a ja nie mam hanulcow i wspomagania kierownicy ...
Po restarcie komputera Meganki (1.6, 8 zaworowy silnik, rocznik 98) przez
kilka dni jest w porządku.
Natomiast pozniej sytuacja sie powtarz. Od strony benzyny regulowane byly
zawory, wymieniony silniczek krokowy oraz przepustnica. Po wymianie
przepustnicy efekt nastapil dopiero po tygodniu ("normalnie" pod trzech
dniach). Przypuszczenie serwisu to wadliwie zalozona instalacja gazowa... A
moze cos innego?


mialem sytuacje odwrotna - na benzynie wszystko ok - na gazie po
zdjeciu nogi z gazu dokladnie Twoje objawy - spadanie obrotow do zera.
winowajca okazal sie kabelek od modulu sterujacego instalacja, ktory
sie bezczelnie odczepil.
byc moze zaistnial konflikt miedzy elektronika sterujaca?
w Warszawie mam namiary na niezlego magika od gazu - w razie czego
kontakt na prv
pozdrawiam
Darek
//ps - to tylko moje luzne dywagacje - prosze nie traktowac ich
wiazaco ;-)
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Astra 1,4 gaśnie na wolnych obrotach
Hej
Wlasnie jutro rano jade do serwisu w podobnej sprawie. Gasnie na
skrzyzowaniu na wolnych obrotach,
i podczas wyrzucania biegu na luz. Rownierz male problemy z zapaleniem na
zimnym silniku. Tez myslalam ze silniczek krokowy,
ale dzis w serwisie pan zadal mi pytanko czy regularnie serwisuje autko. No
a ja .... buraczek. Powiedzial, ze moga to byc swiece, filtr cokolwiek.
Zobacze jutro i napisze.

Mercedes A 160

Pozdrawiam

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Astra 1,4 gaśnie na wolnych obrotach
Mam dokladnie to samo w Nissanie, napisz co to bylo u Ciebie.
Iwona wrote:
Hej
Wlasnie jutro rano jade do serwisu w podobnej sprawie. Gasnie na
skrzyzowaniu na wolnych obrotach,
i podczas wyrzucania biegu na luz. Rownierz male problemy z zapaleniem na
zimnym silniku. Tez myslalam ze silniczek krokowy,
ale dzis w serwisie pan zadal mi pytanko czy regularnie serwisuje autko. No
a ja .... buraczek. Powiedzial, ze moga to byc swiece, filtr cokolwiek.
Zobacze jutro i napisze.

Mercedes A 160

Pozdrawiam

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Co to znaczy zwalniać biegami?? :/ bo widze pewna niescislosc..
blackbird napisał(a):


| Sens jest taki, ze przy hamowaniu silnikiem komp odcina paliwo przy
| obrotach wyzszych niz np. 1500. Auto spala nic.
Skad bierzeciecie to mityczne 1500?


W moim benzyniaku silniczek krokowy ruszał poniżej 1000, diesel mam wrażenie
jakby troszkę wyżej, ale nie jest to 1500 :)

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: silniczek krokowy w mondeo
Witam i pytanko ;-) czy silniczek krokowy w mondeo 1,6 zetec z 95 r to jest
takie niewielkie ustrojstwo nad rozrusznikiem ??? i jak sie do niego zabrac
w celu wyczyszczenia bo jest w dosyc mocno zageszczonej czesci komory
silnika???? a teraz pytanie z innej bajki :-) do czego to jest???
z gory dzieki za podpowiedzi :-)
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: silniczek krokowy 6pin
Witam

Mam spory problem ze zdiagnozowaniem usterki w moim VW Golg 1,8 benz.
Od jakiegoś czasu przerobiony jest na gaz.
Problem polega na tym, że bardzo często samochód jest słaby ( na benzynie
jak i na gazie), pali jakby nie na wszystkie cylindry, jego praca jest jakby
dudniąca. Wystarczy go zgasic, odczekac 5 min i wszystko jest ok do jakiegos
czasu. Czasem jadac 200km całą drogę jwst ok, czasem raz jest słaby, raz
mocny. Na gazie lubią wtedy pływac obroty na biegu jałowym, na benzynie
utrzymują się w normie ale również dudni.
W serwisie podłączali go do kompa i nie znaleźli.
Jak dotąd nie znalazłem nigdzie dobrego mechanika.
Moje pytanie, czy może tutaj szwankowac silniczek krokowy? Jak zdiagnozowac
czy jest dobry?
Jest to silniczek 6 pinowy, 2 piny zwierają się gdy zwalniam gaz, 2 są od
silniczka, nie wiem do czego są następne 2. Jest to jakiś układ
elektroniczny- może on szwankuje?

Pozdrawiam
  Bogdan

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: silniczek krokowy, czujnik polozenia przepustnicy
Witam
czy ktoś moglby mi przyblizyc istote dzialania i zakres obowiazkow tych
elementów (niestety jestem troche uposledzony jesli chodzi o mechanike
samochodowa wykraczjaca poza gaznik, aparat zaplonowy i 2 swiece)?

silniczek krokowy,
czujnik polozenia przepustnicy
wiem ze oba sa umieszzcone kolo siebie przy/w kolektorze dolotowym

do czego są, co sie dzieje jak ktorys "pada", jaki wplyw maja na
spalanie/ekonomicznosc jazdy
silnik 1.6 v16 lpg+pb95
autko z 94r.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: pug 206 - silniczek krokowy
Wiec do wymiany jest silniczek krokowy w pugu 206 1.4 '99 80tys przjechane.
Zamiennik kosztuje 320zl, nowy: 600zl
Ile wytrzyma zamiennik ktos sie orjentuje?
A moze uzywany? Ale to chyba loteria dot .stanu technicznego.
Samochod ma jeszcze jezdzic 1-2 lata wiec chcialbym uniknoc wydatku 600zl.
Mechanik go przeczyscil ale nadal to samo
Rocznie robi sie 10-15tys km
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: silniczek krokowy
w jaki sposób przeczyścić silniczek krokowy, który tak jak u mnie (vw polo
2000 1.4mpi) jest zintegrowany wraz z przepustnicą (przepustnica - sterowana
elektronicznie). może już ktoś miał doświadczenie w takiej sytuacji, w jaki
sposób 'wyodrębnić' silniczek krokowy od przepustnicy w aucie teo typu lub w
jaki sposób czyścić przepustnice/silniczek krokowy?

pozdro naronx! ;)

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Co "padło" - komputer czy silniczek krokowy?
Witam,
Mam następujący objaw przy odpalaniu zimnego auta - gaśnie.
Auto to Fiat Tempra 2.0 wtrysk wielopunktowy.
Uruchamiam go z gazem w podłodze bo inaczej nie ruszy.
Następnie muszę z wyczuciem odjąć gaz ale tak żeby miał ~2000 obrotów bo
gaśnie.
Czasem jak odejmę za szybko to widzę/słyszę spadek obrotów i z < 2000 nawet
dodane gazu go nie uratuje gaśnie.
Nie mam problemów z kręceniem rozrusznikiem zaskakuje od razu i jeżeli nie
przytrzymam na obrotach - zgaśnie.
Po kilku chwilach jak silnik złapie trochę temperatury jest OK - obroty na
jałowym 800.

A pytanie mam stąd że:
1. Pierwszy mechanik - silniczek krokowy do czyszczenia.
2. Drugi mechanik - komputer do wymiany.
I który ma (może mieć) rację, odczucia mam ambiwalentne bo auto serwisuje u
2.
1 serwisował za poprzedniego właściciela... (do niego mam daleko i pod
górkę...)

JM

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: silniczek krokowy-> jego funkcje ?
Witajcie !

Czy ktoś może mi powiedzieć, jakie prócz regulacji wolnych obrotów silnika
benzynowego, są inne funkcje, które realizuje w sterowaniu silnikiem,
silniczek krokowy ?

Pozdr. Mirek

---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.786 / Virus Database: 532 - Release Date: 2004-10-29

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: silniczek krokowy?
Witam!
Przypadek - na zimno samochód gaśnie na gazie na wolnych obrotach (np.
skrzyżowanie). Po rozgrzaniu (wystarczy, ze wskazówka temp. drgnie) wszystko
jest dobrze. Na benzynie objawów nie ma. Regulacja wolnych obrotów nie
powoduje zmiany.
Czy to silniczek krokowy? Możliwe, żeby zachowywał się źle tylko na gazie?
Czy może to coś innego (np. reduktor)? Co myślicie? Instalka z komputerem.

Pozdrawiam
Janek
--------------------------------------------------------
| POZ |    Złota Nexia GTX 1,5 16V
| NAŃ |   1996r. LPG, naklejka
--------------------------------------------------------

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: silniczek krokowy
silniczek krokowy
witam
mam Twingo 1.2 na gaz. troche duzo palił więc pojechałem do gazownika, który
stwierdził, że obroty są za wysokie i skierował mnie na komputer do ASO. tam
mi wylapałi, że walnięty jest silniczek krokowy i jakieś niesczelności w
ukjładzie dolotowym. koszt naprawy u nich okolo 1000zł!!!! w innych serwisach
ceny za sam silniczek wahają się od 600do 2000zł !!!!!!!
i tu moje pytanie czy sa może jakies zamienniki albo inne sposoby naprawy???
w ASO wyczyścili mi ten silniczek i jest jakby lepiej i teraz nie wiem czy on
juz jest oki czy trzeba go wymieniac

dzieki za odpowiedź Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Co to jest silniczek krokowy???
Co to jest silniczek krokowy???
Ostatnio właśnie ta część uległa, jak się wyraził pan mechanik, drobnej
usterce. Samochód (Mondeo'97 1.8 benz.) szarpał przy nagłym dodawaniu gazu,
szczególnie na niższych biegach. Pan mechanik zrobił i jest tylko trochę
lepiej. Niestety do tej pory nie wiem za co konkretnie odpowiada rzeczony
silniczek krokowy ????
PZDR Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Daewoo Lanos + LPG chyba silniczek krokowy Pomocy
Daewoo Lanos + LPG chyba silniczek krokowy Pomocy
Szukam potwierdzenia. Czy mam wymienić silniczek krokowy. Podczas pracy
silnika na biegu jałowym osiagam obroty od 1500 do 2500 i nie chcą spadać
nawet po dodaniu gazu. Po pewnym czasie (bliżej nieokreślonym) jest wszystko
ok i obroty są niskie. Dzieje mi sie to zarówno podczas jazdy na LPG jak i
benzynie; gdy silnik zimny lub nie.

Prosze o pomoc
W.Sz. Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Silniczek krokowy - czy aby na pewno ??
Silniczek krokowy - czy aby na pewno ??
Witam, mam taką prośbę, mam Forda Escorta 1.6 16V z LPG, problem polega na
tym, że np. rana kiedy jest chłodno zapalam samochód i po ujechaniu paru
metrów auto nie trzyma obrotów, dławi się i jedzie max. 20/h. Tak jest przez
dosłownie pare sekund, potem już jest ok. Co innego gdy jest bardzo ciepło,
wtedy tego nie ma. Zmieniłem kable, świece i dalej tak jest. Mechanik mi
podpowiada że przyczyną jest silnik krokowy, ale ja za bardzo mu nie wierze,
czy ktoś może może mi pomóc i podpowiedzieć. Aha dzieje się tak zarówno na
gazie jak i na benzynie. Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: silniczek krokowy
silniczek krokowy
mam nierówne obroty na biegu jałowym, ktoś mi doradził oczyścić silniczek
krokowy. Wiem, gdzie jest, czy mogę to zrobić we własnym zakresie, jaki jest
stopień trudności takiego zadania, i czy można coś łatwo zepsuć? czy lepiej
do fachowca? Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Czy to silniczek krokowy...?
Czy to silniczek krokowy...?
Ostatnio na wolnych obrotach w moim Lanosie silnik zwariował i obroty nie
spadają ponizej 1600 (poprzednio było to 900). Podejrzewam, że może to być
problem z silniczkiem krokowym lub (co bardziej prawdopodobne) z kablami. Mam
pytanie czy miał ktoś podobny problem i wie gdzie we Wrocławiu są fachowcy,
którzy stwierdza i naprawia właściwa rzecz a nie metoda chybil trafil. A moze
sie myle i to chodzi o coś innego. Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: gaśnie na gazie a onda lambda i silniczek krokowy
gaśnie na gazie a onda lambda i silniczek krokowy
Witam mam fiata CC 900 95r. przebieg 118 000km. W maju br. autko zostało
zagazowane. Na początku mialem objawy ze atoko po wrzuceniu na wolne obroty
gasło na poczatku nie zdarzało sie to regularnie potem juz coraz cześciej.
Problem został wyeliminowany po wymianie komputera na nowszy (w tym momencie
AUTOTRONIC) Należy dodać ze przez załozeniem instalacji komputer starszy mial
lepiej wspólpracowac jednak okazało sie ze jest inaczej. Okazało sie ze przy
wymianie komputera serwisanci dokonali dostosowanie sondy do nowego
komputera - nie wiem co mieli dokładnie na mysli.

Po przejechaniu ok 8000 km problem zaczął występować ponownie i stad nasuwa
mi sie pytanie czy sonda lambda oraz silniczek krokowy maja istotne znaczenie
w tym przypadku zaznaczam ze na benzynie samochód sprawuje sie idealnie. CDzy
po wizycie w serwisie moge sie liczyc z wymiana sondy oraz silniczka
krokowego

pozdrawima wszystkich formuowiczów i prosze o poradę Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Silniczek krokowy
Silniczek krokowy
Witam wszystkich serdecznie. Od pewnego czasu jestem posiadaczka Alfy 156 1.6
Wszystko chodziło cacy do pewnego momentu. I tak jak u większości
użytkowników tutaj na forum ponownie pytam o falujące obroty (czyli w moim
wypadku po odpaleniu samochod ma ok 1300obrotow a po chwili spadaja obroty do
hmm 600 i tak w kółko.Byłam dzisiaj w serwisie na diagnostyce
komputerowej...przeczyszczona została przepustnica i troszkę się poprawiło
ale serwisant stwierdził ze równiez do wymiany byłby silniczek krokowy...po
moim zapytaniu o cene stwierdził że koszt to ok 600zł w ASO i nie da sie tego
silniczka nigdzie naprawic dlatego gdyz jest klejony...stad moje pytanie do
was czy to prawda jesli chodzi o ten silniczek ze jest klejony i rozkrecic
nie ma problemy tylko ze skreceniem bedzie gorzej...pytam dlatego gdyz nie
chce wydac tyle kasy na coś co może da sie naprawić..dziekuję wszystkim za
odpowiedz. Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Wyczyscilem silniczek krokowy i co dalej....
Wyczyscilem silniczek krokowy i co dalej....
wiem ze po wyczyszczeniu silniczka krokowego trzeba zresetowac ECU :) -
tylko kurde ja jestem troche zielony w tej sprawie i nie wiem jak to zrobic :D
aaa.... i jak sie nazywa ten oryginalny klucz do wykrecenia przeplywomierza
bo tez chcialbym przeczyscic te blaszki..Moj samochod to AR 156 2.0 TS Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Sprzedam silniczek krokowy BOSCH 0 132 008 650
Sprzedam silniczek krokowy BOSCH 0 132 008 650
Witam

Mam do sprzedania mało używany silniczek krokowy do Alfy Romeo 146 1,4 TS.
BOSCH 0 132 008 650. Sprzedaję ponieważ okazało się, że w mojm samochodzie
postawioną złą diagnozę. Silniczek jest w 100% sprawny, nie pływają obroty.
Jeżeli ktoś byłby zainteresowany to proszę pisać: (mogę wystawić na allegro)
Cena 300 zł.
e-mail: skorpion_80@op.pl.

Pozdrawiam
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Przepustnica i śilniczek krokowy - sprzedam...
Przepustnica i śilniczek krokowy - sprzedam...
Witajcie,

Sprzedam jak w temacie przepustnicę, silniczek krokowy oraz sterownik do TwinSpark'a. Sprzęt
wymontowany z rozbitego auta i do końca sprawował się bezproblematycznie. Niestety śilniczek nie
pasuje do mojego TS 1,6. Symbol śilniczka 0 132 008 650, symbol sterownika 0 261 204 943. Wedle
danych katalogowych pochodzi z AR 145/146 z silnikiem TS 1,4 produkowanych od 11-96 do 01
-01. Jeżeli ktoś chciałby popatrzeć na całość to zdjęcia pod adresem www.republika.pl/
aquarius01/przepustnica.html.

Pozdrawiam
Zbyszek


Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Silniczek krokowy??
Silniczek krokowy??
Rano odpalilem normalnie samochód, wyjechałem z gararzu i go umyłem. I
prubuje go odpalić a on gaśnie, więc jeszcze raz, odpala ale wkręca się na 3
tys obrotow i tak po każdym odpaleniu. Na desce nie świeci się zadna
kontrolka niepotrzebna kontrolka. Zrobiłem tak: Odpiołem przepływomierz,
odpalilem samochód i obroty spadły do takich jak powinny być ale zapaliłe się
kontrolka wtrysku. Wykręciłem przeplywomierz i go wyczyściłem ale to nic nie
pomogło. Odpiołem czujnik temperatury wody ten przy termostacie to zapalila
się kontrolka wtryskiwaczy. Na koniec postanowiłem odpiąć silniczek
krokowy... i silnik dalej pracował na 3 tys, tak samo jak z podpiętym
silniczkiem. I tu pytanie. Czy to jest jego wina bo mi sie wydaje że tak.
146 2.0TS Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Gdzie można tanio kupic silniczek krokowy do AR156
Gdzie można tanio kupic silniczek krokowy do AR156
Gdzie można tanio kupic silniczek krokowy do AR156 1.6 TS najtaniej znalazłem
za 504 zł. ale i to jak na moja kieszen nie jest mało. Jezeli ktos ma jakieś
namiary prosił bym o odpowiedz.Chyba ze mozna dostac jakies zamienniki?? Bo
ten za 504 zł to orginał Bosch-a. Ten silniczek ktory mam zainstalowany w
aucie probowalem czyscic ale po tej czynnosci wydaje mi sie ze jest jeszcze
gorzej.

Pozdrawiam Rafał Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: wiecznie rozwala silniczek krokowy:(
wiecznie rozwala silniczek krokowy:(
jak w temacie juz chyba 6 silniczków krokowych wymieniłem,powodem
ze sie psują jest impuls elektryczny który wystepuje nawet na
wyłaczonym zapłonie wiec cos jest nie tak impuls ten atakuje
krokówke i wtedy przepustnica sie otwiera jak bysmy wciskali gaz na
zapalonym silniku juz nie wiem co robić aso w bielsku kopie już
dzien z tym i narazie nic nie wykryli moze jutro:) komputer został
wymieniony na nowy w aso rok temu ale niestety nie pomogło dodam ze
chodzi o alfe 156. 1.8ts.99rok. jezeli ktos ma podobny problem
prosze o pomoc bo cos mi sie wydaje ze aso nie da rady:)p.s.alfa is
the best:) Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Czy muszę mieć w samochodzie silniczek krokowy?
Czy muszę mieć w samochodzie silniczek krokowy?
Mam poloneza 1.4 rover z 1995 roku. Instalacja Lovato którą mam nie ma
silniczka - tzw komputera ustalającego dawkę gazu, a jedynie śrubę.
Pytanie moje jest takie, czy aby samochodzik przeszedł badania techniczne w
tym roku, muszę dokupić takowy silniczek? wyczytałem gdzieś iż nie jest to
wymagane w samochodach wyprodukowanych przed 1996 rokiem.
Proszę o info Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: 190 2.0 E silniczek krokowy-pytanie??
190 2.0 E silniczek krokowy-pytanie??
Witam!! Otóż rozkręciłem cały kolektor ssący bo zmieniałem gume pod
przepustnicą, nie wiem jak ma być zamocowany silniczek krokowy:)??
Na nim jest taka strzałka oznaczająca przepływ i nie wiem w którą
stronę ona ma być , czy ma iśc w górę na wąż koło wtryskiwacza
rozruchowego, czy ma iśc na dół w stronę spodu przepływomierza?? Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: silniczek krokowy
Gdzie jest silniczek krokowy w fordzie eskorcie 1.6 benzyna '98 rok. Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: broblem z autem
tak to jest normalne a ustala to silniczek krokowy. Bo jak silnik jest zimny to olej jest gęsty i większa jest siła tarcia i jak by miał mniejsze obroty to by zgasł
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: wysokie obroty silnika w mercedesie E190

urządzenie odpowiedzialne za regulacje obrotów
dokładnie może być to przyczyną.
takie urządzenie nazywa się 'silniczek krokowy
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: wysokie obroty silnika w mercedesie E190
dziekuje wszystkim za szybka odpowiedz i wasze spostrzezenia - bedzie to jak widac silniczek krokowy - zrobie jak Drzosz poradzil a jak nie pomoze to bede musial go wymienic
jeszcze raz dzieki i pozdrawiam Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Fiat Seicento
moze nie tyle co na ssaniu tylko na wiekszych obrotach ... jesli dobrze kojarze to prawdopodobnie silniczek krokowy ;] lub pompka przeplywomierza ;p Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Silniczek krokowy suzuki alto
Moglby ktos znalesc na stronach w podobie allegro silniczek krokowy do suzuki alto? Szukalem a nie znalazlem ;/ za pomoc plusy
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Problem z ZX 2.0 16V
sprawdz komputer a przy okazji obejrzyj cala reszte, tj silniczek krokowy
itp...
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: wolne obroty w punto 1.9 JTD


Piotr S wrote:

Marcinie, prosiłem o konstruktywne uwagi. Niestety nie jestem
blondynką jak sobie byś tego pragnął. Sprawę traktuję całkiem serio.


Przepraszam, nie chcialem cie obrazic.


Nie chodzi więc
o żadne zdławienie silnika podczas hamowania na biegu ponieważ cała
akcja dzieje się już po zwolnieniu biegu na luz . Tak też
zatytułowałem posta " wolne obroty..."


Nie napisales wprost ze dzieje sie to podczas jazdy na luzie, a sam na
to nie wpadlem. Ot, nieporozumienie ;)

 Tak przy okazji byłbym


wdzięczny jakbyś wyjaśnił mi dlaczego uważasz że silnik zwykle gaśnie
po wciśnięciu sprzęgła (chyba że chodzi tu o wyciśnięcie sprzęgła
czyli załączenie sprzęgła/ bez duszenia na pedał sprzegla --wtedy
rozumiem)


Chodzilo mi o przypadki, gdy silnik ma problemy z utrzymaniem wolnych
obrotow.

Mialem kiedys taki problem z wolnymi obrotami, ze gdy w ostatniej fazie
hamowania (przy hamowaniu silnikiem) wcisnalem sprzeglo, spadajace
obroty silnika nie zatrzymywaly sie na 700 (bo takie mam wolne obroty)
tylko lecialy dalej do 0 i silnik gasl. Niestety do dzisiaj nie wiem co
bylo przyczyna, bo naprawilo sie samo (w drodze do ASO :))

Niestety nie wiem jak w dieslach regulowane sa wolne obroty silnika
(silniczek krokowy?), ale to raczej tu bedzie problem. Z tym sprzeglem
to moze byc czysty przypadek. Oznaczaloby to, ze przy jezdzie na luzie
cos (skrzynia biegow?) stwarza opory zdolne do zduszenia silnika, a to
byloby conajmniej dziwne...

Niestety nic wiecej nie wymysle :(

Pozdrawiam

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: wolne obroty w punto 1.9 JTD


Marcin Kicinski <kiciek_anty@spam_poczta.onet.plwrote in message <news:cgl3pp$1oj$1@nemesis.news.tpi.pl...
Piotr S wrote:

| Marcinie, prosiłem o konstruktywne uwagi. Niestety nie jestem
| blondynką jak sobie byś tego pragnął. Sprawę traktuję całkiem serio.

Przepraszam, nie chcialem cie obrazic.

| Nie chodzi więc
| o żadne zdławienie silnika podczas hamowania na biegu ponieważ cała
| akcja dzieje się już po zwolnieniu biegu na luz . Tak też
| zatytułowałem posta " wolne obroty..."

Nie napisales wprost ze dzieje sie to podczas jazdy na luzie, a sam na
to nie wpadlem. Ot, nieporozumienie ;)

 Tak przy okazji byłbym
| wdzięczny jakbyś wyjaśnił mi dlaczego uważasz że silnik zwykle gaśnie
| po wciśnięciu sprzęgła (chyba że chodzi tu o wyciśnięcie sprzęgła
| czyli załączenie sprzęgła/ bez duszenia na pedał sprzegla --wtedy
| rozumiem)

Chodzilo mi o przypadki, gdy silnik ma problemy z utrzymaniem wolnych
obrotow.

Mialem kiedys taki problem z wolnymi obrotami, ze gdy w ostatniej fazie
hamowania (przy hamowaniu silnikiem) wcisnalem sprzeglo, spadajace
obroty silnika nie zatrzymywaly sie na 700 (bo takie mam wolne obroty)
tylko lecialy dalej do 0 i silnik gasl. Niestety do dzisiaj nie wiem co
bylo przyczyna, bo naprawilo sie samo (w drodze do ASO :))

Niestety nie wiem jak w dieslach regulowane sa wolne obroty silnika
(silniczek krokowy?), ale to raczej tu bedzie problem. Z tym sprzeglem
to moze byc czysty przypadek. Oznaczaloby to, ze przy jezdzie na luzie
cos (skrzynia biegow?) stwarza opory zdolne do zduszenia silnika, a to
byloby conajmniej dziwne...

Niestety nic wiecej nie wymysle :(

Pozdrawiam


No widze że miałeś zatem bardzo podobny problem ale pewnie z
benzyniakiem bo z tego co wiem to w dieslu nie ma silniczka krokowego.
Sam nie wiem co w dieslu reguluje wolne obroty. U mnie ten problem
pojawia się czasami, nie za każdym razem i też coś czuje że się samo
poprawia. Teraz to spada min. do ok.600. Jeszcze nie dawno taki spadek
powodował gaśnięcie motoru a teraz potrafi się nawet utrzymać równo na
600-650obr/min.

Pozdrowienia,
Piotr S

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: uno 900
Odebrane instalka Tomasetto Włoska ma opcje awaryjnego zapalanie na
benzynie.(naciska sie przycisk  i przez 20 sekund zapala tylko na gazie)
jest komputer i silniczek krokowy.
U mnie przebieg miesięczny to 2000 km

Przemeq

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Krótkie dławienie 1.6 16V
czy nie jest to czasem silniczek krokowy?
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Krótkie dławienie 1.6 16V


czy nie jest to czasem silniczek krokowy?


Jak byłeś w ASO to pod komputerem jest chyba możliwość przetestowania
silniczka krokowego.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: "Pływanie" obrotów w megance


zapewne do wymiany silniczek krokowy obrotów biegu


Albo do przeczyszczenia i nasmarowania

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: co reguluje obroty

silniczek krokowy?
jakie to auto? bo moze tez byc jeszcze gaznik....

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: silniczek krokowy do LG48
Potrzebuje silniczek krokowy z mechanizmu przesuwania soczewki. To jest ten malutki silniczek z
mechanizmem ślimakowym.
Może ktoś ma zezłomowanego LG48 i pomógłby mi reanimować mojego ?
Pozdrowienia

Jabba

mail: ja@viper.pl

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Narzekania na serwis HP

Milem taka historie:
1:
Hp4l zalapala wiecej kartek niz powinna (ok.15) i oczywiscie ja
przyblokowalo. Po odblokowaniu juz kartek nie brala wcale.
Z kumplem rozebralismy w mak i okazalo sie, ze urwal sie plastikowy koleczek
na zebatce (byla wada, pecherzyk powietrza we wtrysku tegoz koleczka).
Wydawalo sie ze taka zebatka to moze z 5 -20 tys. zl (bo bylo to w czasach
gdy PLN jeszcze nie planowano) + robota ze 250 tys.
Zebatki nigdzie kupic nie mozna bo HP czesciami nie handluje.
Servis w stolicy wzial wowczas za wymiane tejze zebatki ponad 2 banki.
Gdyby dostepne byly czesci to by zarobila z pewnoscia konkurencja.

2:
Skaner cz.b. HP. Niewiele po uplywie gwarancji.
Padl silniczek krokowy posuwu wozka.
Oczywiscie kupic takowego nigdzie sie nie da. Servis HP stolica niestety
odmowil naprawy w.w. z powodu "braku mozliwosci kalibracji czy cos podobnego.
Proponowali zkup nowego skanera :))))))

Mam nadzieje, ze znajdzie sie w RP ktos operatywny i zalozy sklepik z
czesciami zamiennymi do wytworow HP.
Mysle ze zrobi bardzo dobry interes a HP servis dostanie w D.... .
Pozdrawiam,
    Zbyszek

--------------------          ////// \          ---------------------------
 Zbigniew Olearczyk         | -   ^ |         / zb@star.kul.stalwol.pl
   Stalowa Wola            (.| o | O |.)      /      www.kul.stalwol.pl    
   Filia WNS KUL      --^^^------xxx------^^^--

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Silniczek krokowy do skanera
Witam!
Czy ktos z grupowiczow moglby poradzic mi gdzie moglbym dostac silniczek
krokowy do skanera AGFA SNAPSCAN 1236s  (STEPPING MOTOR, MITSUMI M42SP - 4,
LOT O.T R8520 12 (omów)). Z gory dziekuje.

Przemek

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Silniczek krokowy
kupie silniczek krokowy do nagrywarki HP 8x4x32x
sprawny
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: PL > DE silniczek krokowy
silniczek krokowy
PL DE

Z góry dziękuję
Maciek

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: krajzega - silnik - jak moc
Adam Koźbiał napisał(a):

| Wyjścia są tylko 2. Albo dużo mocniejszy silnik (np spalinowy! widzialem
| własnoróbki-krajzegi napędzane paskiem z silnika od malucha :) co
| obecnie jest chyba najtanszą metodą uzyskania kilku kW przy paru tys
| obr),
Myślałem o tym. Pewnie pasowałoby dodatkowe chłodzenie (nieruchomego silnika
chłodzonego powietrzem).


Silnik od malucha razem ze skrzynia dostaniesz za 10zl. Skrzyni nie
potrzebujesz, ale warto zostawic chocby kielich ten co laczy skrzynie i
silnik, bo do niego jest mocowany rozrusznik - bedzie latwiej odpalac.
Do kompletu brakuje ci baniaczka na benzyne, cewki zaplonowej i
ewentualnie akumulatora. Cala reszte wyrzucasz.
Chlodzenie orginalny wentylator zapewnia calkowicie wystarczajace - nie
musisz sie martwic o chlodzenie miski itp, bedzie ok. Najlepsza
sprawnosc chlodzenia ma wentylator gdy silnik ma obroty w zakresie
3500-4000/min, podobnie alternator.
Te sprzety ktore widzialem mialy odbierany naped z walu zza sprzegla -
ponoc duzo latwiej jest odpalac nie muszac rozkrecac rownoczesnie tarczy
pily. Na walku (tym ktory wchodzi do sprzegla) bylo zalozone kolo pasowe
(pewnie "od czegos") i z 5-6 paskow klinowych (rownolegle, zeby
zmniejszyc obciazenie na jedna sztuke) napedzalo tarcze tnaca o srednicy
~50cm. Czyli calkiem przyzwoita kraizega, bale cielo jak maslo, jedynym
problemem byla regulacja "gazu" - bez obciazenia calosc chciala sie
rozleciec bo rosly obroty, a pod obciazeniem trzeba bylo dodawac gazu
zeby przyspieszylo. Dlatego dorabialem znajomemu do tego regulator
obrotow (stabilizator) - silniczek krokowy napedzajacy przepustnice i
elektronika sterujaca pomiarem obrotow.
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: krajzega - silnik - jak moc

Silnik od malucha razem ze skrzynia dostaniesz za 10zl. Skrzyni nie
potrzebujesz, ale warto zostawic chocby kielich ten co laczy skrzynie i
silnik, bo do niego jest mocowany rozrusznik - bedzie latwiej odpalac.
Do kompletu brakuje ci baniaczka na benzyne, cewki zaplonowej i
ewentualnie akumulatora. Cala reszte wyrzucasz.


Cewkę mam, akumulator mam, baniaczek mam.
Jeszcze silnik, pewnie trochę droższy niż 10zl.


Chlodzenie orginalny wentylator zapewnia calkowicie wystarczajace - nie
musisz sie martwic o chlodzenie miski itp, bedzie ok. Najlepsza
sprawnosc chlodzenia ma wentylator gdy silnik ma obroty w zakresie
3500-4000/min, podobnie alternator.


Mi się maluch grzał, pewnie przez za niskie obroty:)


Te sprzety ktore widzialem mialy odbierany naped z walu zza sprzegla -
ponoc duzo latwiej jest odpalac nie muszac rozkrecac rownoczesnie tarczy
pily. Na walku (tym ktory wchodzi do sprzegla) bylo zalozone kolo pasowe
(pewnie "od czegos") i z 5-6 paskow klinowych (rownolegle, zeby
zmniejszyc obciazenie na jedna sztuke) napedzalo tarcze tnaca o srednicy
~50cm. Czyli calkiem przyzwoita kraizega, bale cielo jak maslo, jedynym
problemem byla regulacja "gazu" - bez obciazenia calosc chciala sie
rozleciec bo rosly obroty, a pod obciazeniem trzeba bylo dodawac gazu
zeby przyspieszylo. Dlatego dorabialem znajomemu do tego regulator
obrotow (stabilizator) - silniczek krokowy napedzajacy przepustnice i
elektronika sterujaca pomiarem obrotow.


Szczególnie o tej ostatniej sprawie nie pomyślałem.
Dzięki za rady.
Jak się zdecyduję to robić to na pewno z nich skorzystam.
Adam

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Robot jezdzacy...... POMOCY!!!


arek wrote:
Witam

Jako projekt w szkole ma m do skonstruowania robota jezdzacego sterowanego
z komputera za pomoca centronicsa. Co do oprogramowania to sobie poradze
gozej z elektronika o ktorej nie mam pojecia....

Otoz czytajac troche i rozmawiajac z ludzmi, chodzi mi po glowie taki
pomysl:

Centronics-przelocznik analogowegy (myslalem o DG201CJ) -jakis
wzmacniacz (niemam pojecia jaki) -silnik(i)(myslalem tu o
najzwyklejszych silniczkach z zabawek....)


Na zwyklych silnikach masz jeden problem - brak sprzezenia zwrotnego,
czy robot wlasciwie wykonuje polecenia. Jakbys dal silniki krokowe
sprzezenia tez by nie bylo, ale reakcja bylaby bardziej przewidywalna.
Co prawda komp musialby caly czas dawac stosowne impulsy, ale to
tez dobrze - jak sie program zawiesi robot staje a nie zasuwa na
max predkosci. Oczywiscie mozna dac zwykle silniczki i jakis
czujnik ruchu.


Komuter wysterowuje 1 z centronicsa, przelacznik zalacza zasilanie i
silnik sie kreci:)... przynajmniej teoretycznie.

Dodam jeszcze ze chce to skonstruowac na zwyklych kolckach lego -
technics. Myslalem o 3 silnikach dwa z przodu (odpowiedzialne za ruch do
przodu i skrecanie), i jeden z tylu (ruchw tyl).Mial byc jeszcze czujnik


Jesli chcesz skrecalne silnikiem kola to w tym miejscu zdecydowanie
silniczek krokowy, albo serwomechanizm modelarski (ma sprzezenie zwrotne).

No chyba ze naped "gasienicowy" - dwa jednakowe silniki na prawe i
lewe kolo/kola..


barwy zeby robot wiedzial ze najechal na linie... ale to zostawie sobie na
deser;)


No jakies przezenie zwrotne, ale nawet bez czujnikow ruchu nawet nie
bedzie wiadomo ile robot przejechal.


TAk wiec jesli moglbym prosic o pomoc , jakies rady, wskazowki, itp.
bylbym
bardzo wdzieczny. Moze jest jakis prostrzy sposob na  uruchomienie
silnikow za pomoca centronicsa.


Jak bym sie rozejrzal za podzespolami modelarskimi (serwo i regulatory)

Krzysiek Rudnik

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Mały silniczek krokowy gdzie kupić ?
Potrzebuje kupić silniczek krokowy którego rozmiary nie przekraczają 30 x
30mm (najlepiej aby był jeszcze mniejszy). Dodatkowo silniczek musi mieć
przynajmniej 200 kroków na obrót. Wie ktoś gdzie można kupić taki silniczek
?
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: regulator obrotow coolera
czesc .
Nie jestem pewny ale to-to wyglada mi na silniczek krokowy ???
jesli sie myle to przepraszam.
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: regulator obrotow coolera


czesc .
Nie jestem pewny ale to-to wyglada mi na silniczek krokowy ???
jesli sie myle to przepraszam.


Że niby ten od coolera? Żartujesz, to jest iluśtamfazowy (ze 2 chyba)
silniczek DC brushless.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: prosty układ do sterowania silnikami krokowymi

Witam

mam silniczek krokowy od dysku  posiada on 4 styki.

jak się do tego zabrac , czy "ktoś"  zna jakiś "prosty" układ
z regulacją prędkości obrotowej

thnx

Marvin

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Zmodernizowane kible okiem maszynistów

Adam Płaszczyca napisał(a):


No to wystarcza jeden hallotron i magnesik, ew. magnesik, zebatka i
hallotron. A po drugiej stronie silniczek krokowy. W calym układzie
masz tylko łożyska w silniczku, które się zużywają.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: silniczek krokowy Bedini
witam i zaczynam
miałem wątpliwą przyjemność rozebrania i złożenia
silniczka krokowego z instalki gazowej B.
wątpliwą, gdyż jak wielu (wszyscy??) zgaduje powtórne,
pofabryczne składanie nie daje takich efektów jak pierwotne.
W związku z tym muszę stać się szczęsliwym posiadaczem
kolejnego małego cudeńka.
Znalazłem jedno...
---wygląd zewnętrzny- idealna kopia "starego" modelu
---ruchomy trzpień (przepraszam za niefachowość) - inny kształt,
    na pocieszenie jednak silniczek w sprzedaży jest w komplecie
    z inną metalową częścią - razem chyba tworzą jakąś odmianę zaworu
--złącze elektryczne - jak w pierwowzorze
--zaleta najważniesza- dostępny od zaraz bez problemów
--wada największa...   na drugiej części (zaworze) napis LEVATO
-- cena ok.85 pln

CZy powinienem...
a) zamawiać i czekać na oryginalny element via Bedini
b)brać ten i spokojnie zamienić cały mechanizm
c)konstrukcja jest (może być) inna i mój komp.pokładowy
    może oszaleć (choć to się już stało)

dlaczego w mojej instalacji takie silniczki są dwa??
czy takie silniczki działają ZAWSZE tak samo (układ styków kontra
otwieranie, zamykanie)??

oba silniczki pochodzą z tej samej firmy (swiss) jednak numery wybite na
obudowie są inne
    (może to serial a nie model???)
    inst.levato 7217r011
                         3220
    inst.bedini 7213r043
                         1030

pozdrawiam i czakam na opinie znawców tematu

januszk..

p.s. bedini na lanosie 1.4

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: popychacze hydrauliczne


Andrzej Rzym wrote:
Czy Polonez 1,6 GLI '95 jest wyposażony w to użądzenie ? Jaka może być
przyczyna klekotania na zimnym silniku ( luz na zaworach ustawiany
jakies 2500km temu). ?


Nie ma popychaczy hydraulicznych. Ponowna regulacja, pewnie mechanik źle Ci
dokręcił nakrętki kontrujące.


Czy pasek rozrzadu kiedy jest do wymiany daje o tym jakoś znać
(ćwierki, stuki piski ? )Ile operacja wymiany kosztuje w Poldku ?


Nie , pada bez uprzedzenia dlatego najlepiej po 50kkm wymienić. Zależy od
mechanika ale tak ze ok.180zł z paskiem.


I tak z innej beczki. Jak zdjąć klosze lamp przednich . Chce je
wyczyścić bo jest tam jakiś nalot od spodu.


Odkręcić trzy śruby.


Jaka może być przyczyna nie wzrastania obrotów po zapaleniu się
silnika. Ssania ten poldi nie ma bo to wtrysk a obroty nie rosną i
dopiero jak się rozgrzeje silnik to można puścić pedał gazu bo
inaczej zgaśnie. Mam założony LPG ale objaw występuje głównie na
benzynie. Czy tam jest jakiś przewodzik sterujący tymi obrotami na
zimnym silniku, kótry możnaby sprawdzić ? Bardzo chętnie rozgrzewał
bym samochód skrobiąc rano szyby,ale nie da się tego robić siedząc w
środku i trzymając nogę na gazie.


Czujnik temp. płynu chłodzącego na kolektorze lub brak połączenia na wtyczce
czujnika. Albo silniczek krokowy.


I jeszcze jedno.JAk  przyśpieszyć
włanczanie się stopu bo moim zdaniem za późno się włancza


Wyregulować wyłacznik pod pedałem hamulca.

uff trochę tego jest
pozdrawiam
Sluger


Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Silnik krokowy - jak wyciagnac
mam fiata uno 1.4
widze ze silniczek krokowy podpiety jest pod za pomoca weza do parownika;
czy aby wyciagnac silniczek nalezy zakrecic gaz na butli i przepalic resztke
gazu?

mnie sie wydaje ze tak skoro krokowy jest podpiety pod parownik

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Dziwny problem z LPG - przyspieszanie !


Tak samo jest na benzynie? Mialem cos podobnego i winna okazala sie
zacinajaca sie przepustnica.


Noo... tutaj za przepustnice robi silniczek krokowy :-)
Mamy winowajce? :-)

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Mitsubishi Carisma vs Ford Mondeo - opinie
"Funaki"


Ale NIE UWIERZĘ, że nikt tu nie ma Mondeo :) No Panowie, powiedzcie coś,
wybijcie mi go z głowy :)


Ja Ci nie wybije, wrecz przeciwnie. Kiedys o Mondeo juz pisalem przy okazji
malego porownania z Mazda 626, ale do rzeczy:
Ja na swoj egzemplarz (Mk II '97 Hatchback 1,8 115 KM)  zlego slowa
powiedziec nie moge. Auto w moim posiadaniu od ponad 2 lat, kupiony przy
przebiegu 82 tys. - obecnie 152 tys.
Poza rozrusznikiem (zepsuty elektromagnes) i wymiana lacznikow stabilizatora
(60 zl/szt.) wiekszych problemow z autem nie mialem.
Amortyzatory jeszcze oryginalne 84 i 81 % sprawnosci, tlumik nie wymieniany
od nowosci. Zadnych oznak rdzy na progach czy drzwiach.

Ceny czesci zamiennych w miare przyzwoite np. wymiana kompletu rozrzadu
Gates'a z wszystkimi rolkami, napinaczami i uszczelkami ok. 600-650 zl,
klocki + tarcze hamulcowe tyl 320 zl + robota.

Jesli chodzi o silnik, to uwazam ze generalnie silniki 16-zaworowe forda to
bardzo udane jednostki.1,8 l w tym aucie to tak w sam raz, ale 1,6 to lekkie
nieporozumienie czego efektem jest wieksze spalanie 1,6 w porownaniu do 1,8.
Mozna by sie zastanawiac nad 2,0 lub 2,5 ale to juz wg. potrzeb i upodoban.

Spalanie w trasie na autostradzie przy 130 kmh - 7,5 l, najnizsze
zarejestrowane (na trasie Wroclaw-Zgorzelec) - 5,4 l, w miescie juz mniej
ciekawie - ok. 9,5 l.
Mysle, ze silnik odpowiednio traktowany, zalewany regularnie dobrym
syntetykiem bez problemu dociagnie do 250 tys. (moze wiecej).

Slyszalem, ze dosc czesto lubi poleciec silniczek krokowy lub
przeplywomierz, co objawia sie "plywaniem obrotow", ja jednak u siebie nic
takiego jeszcze nie stwierdzilem.

Autko wg. mnie wygodne choc mozna by sie przyczepic do zbyt miekkich foteli,
za to bardzo ciche w srodku i podrozowanie sprawia przyjemnosc. Wnetrze
przyjemne, welurowa tapicerka chyba w standardzie wszystko na miejscu a
jesli chodzi o estetyke to tez nie najgorzej.

Ja jestem bardzo zadowolony i polecam.

P.S. Wczesniej ujezdzalem Escorta '94 (80-150 tys) i rowniez zadnych
klopotow
P.S.2 Polecam zdystansowac sie troche do tych wszystkich malkontentow typu:
auto na F ....bla bla bla.

Pozdrawiam
Ecik

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Fiat Coupe - trudne uszkodzenie POMOCY ! (dlugie)
Do wymiany byl silniczek krokowy - jestem prawie pewien ze u Ciebie jest to
samo!

Zachar Zawadzki
http://www.autocentrum.pl - tego szukales...

Użytkownik Maciek <maci@skrzynka.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:93jtsf$mh@news.ipartners.pl...

Witajcie !

Pomozcie prosze bo juz nikt chyba nie potrafi naprawic mojek "kupety".
Wystepuje przedziwne uszkodzenie, nad ktorym 'zjadl zeby' niejeden juz
serwis autoryzowany i nieautoryzowany Fiata.

Ale od poczatku, jadac do rodziny na Wigilie (z W-wy do Gdanska)
doswiadczylem dziwnego zjawiska, mianowicie po ok. 200-250 km ciaglej
jazdy
zatrzymawsy sie przed swiatlami silnik nie doszedl do znamionowych
jalowych
obrotow, a zatrzymal sie na 1600, pulsujac 1600-1800, jakbym naciskal
pedal
gazu. Po wylaczeniu i odstaniu ok 2-3 minut silnik powracal do
znamionowych
obrotow jalowych, ale sytuacja powtarzala sie po nastepnych kilometrach
(ale
szybciej bo po ok. 100 km). W miescie zadnych klopotow (!?).

No coz pomyslalem wroce do W-wy to cos poradzimy. Ale serwisy w W-wie byly
zapchane wiec odlozylem na 'po Nowym Roku'.

No i pojechalem drugi raz, na Sylwka. Tym razem (mniej wiecej ten sam
dystans) nie wystapilo pulsowanie obrotow i zatrzymywanie sie na granicy
1600. Po zatrzymaniu pod swiatlami obroty 'grzecznie' zeszly do
znamionowych. Ale cholera pomyslalem, naprawil sie. Nic z tego, probuje
ruszyc a tu kachu...kachu...kachu, szarpanie, brak mocy i zdechl. Nie
pomogly proby odpalenia. Stoje pomyslalem. I stalem tak z godzine do czasu
przyjazdu Asistance. Ostatnia proba odpalenia i ... zaskoczyl bez
problemu,
bez 'pilowania', ruszyl tez bez problemu. Tak przejechalem nastepne 100 km
i
to samo. Tym razem odczekalem godzine i dalej w droge. Tak dojechalem na
'Sylwka'. Na miejscu, jezdzac po miescie w nastepnych dniach zadnych
problemow.

Auto bylo w kilku serwisach Fiata w Trojmiescie, bez rezultatu. Komputer
nic
nie pokazuje i chlopaki nie wiedza co dalej, tak btw. to nie za bardzo
wiedzieli jak dostac sie do kompa. Potem postawilem do serwisu Marelli,
tez
nic w kompie, wyczyscili uklad paliwowy, sprawdzili impulsator, cos tam
przeczyscili i beda sprawdzac. Zobaczymy. Troche sie obawiam jechac do
Gdyni
po auto i z powrotem do W-wy, a nuz wyjdzie cos jeszcze ciekawszego
nastepnym razem w trasie. Pomozcie, moze ktos z was moze cos zasugerowac,
prosze.

Pozdrawiam

Maciek
Fiat Coupe 2.0 16V


Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Czy uszkodzona sonda lambda moze....
to może byc i silniczek krokowy i lambda, czy auto ma LPG?

Paweł Tyczyński
_______________________________________
 www.traveligo.pl  Największa baza ofert lastminute

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: zafira+falujące obroty
Przeczyść silniczek krokowy.
W tych silnikach to plaga jest:)
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Astra II - skaczące obroty ja 'luzie'
AGTR pisze:

co obstawiacie?
Silniczek krokowy?
czy przeczyszczenie rozwiąże problem?


Za obroty na biegu jałowym odpowiada silnik krokowy
Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Astra II - skaczące obroty ja 'luzie'

rozumię ze nastawnik biegu jałowego  to przepustnica inaczej mówiąc?


 miałem na myśli silniczek krokowy

czyli raz jeszcze

Nastawnik biegu jałowego to silniczek krowkowy?

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: GTI dla orzelka- sie zastanawiam...
niestety ale samochod kosztuje... polecam jeszcze mondeo (za 15 tys mam
super autko ale z malym silnikiem 1.6 ) przebieg ma ten sam co ZX ale stan
jest o niebo leprzy ale to juz maly bydlaczek :-)))  z tym ZXem to ja chyba
mialem pecha i poprzedni wlasciciel mial wyprost kolana bo znajomy ma
takiego jak ja mialem ale na wtrysku i zero awarii... jedyne co mu padlo to
silniczek krokowy... ja wymienilem wszystko po zakupie a potem nie robilem
przez 2 lata wlasciwie nic ....

"Robert P" <rober@polcard.com.plwrote in
news:ap9qkt$6tu$1@post.polcard.com.pl:

| ja mialem ZXa ale z 1.4 .... zderzak do zxa nowy ale taki tryskany u
| nas 190 pln za taki szrotowy nie mam pojecia a do p306 pewnie
| podobnie, lampa (ale tylna) na szrocie 40pln .... jesli chodzi o
| silniki to pewnie te same i sa jak dla tego auta bardzo wystarczajace
| :-)))) zx jest super autkiem ale za te pieniazki to troszki za drogo
| .... ja zmienialem 4 miechy temu i szukalem zxa (poprzedni mi
| rozwalili) to ceny byly deko mniejsze .... za 97 ale 1.4 14tys pln z
| przebiegiem 45 tys trafilem nawet a tak przecietnie to za ten rocznik
| 14 tys..... hehe kupilem w koncu mondeo z 95 za 15 tys .  Jesli chodzi
| o zxa to sprawdz zawieszenie i polosie i maglownice!!! moj po 140 tys
| mial zajechane strasznie poloski i do wymiany maglownice a reszta
| generalnie spoko .... czesci w obydwu autach sa w wiekszosci wymienne
| wiec trwalosc podobna ale 306 uchodzi za mniej awaryjna ...

Jak czytam dekre to widze dokladnie to samo, w zxie trudno znalesc jakis
mocny punkt. Boje sie o to ze jezeli 1.4 sie sypie to 2.0 bedzie juz
prawdziwa tragedia. :-(
Czy znalezienie czesci do tej 306tki np w serwisie tj zderzaka i lampy
bylo by od reki czy trzeba zamawiac i czekac?
306ka po za tym ma o 40tys mniejszy przebieg wiec wreszcie zakup
samochodu nie bylby dla mnie zajeciem sezonowym :-) ale moze pojezdzil by
pare lat ? Wydaje sie tez ze sprzedaz 306 bedzie o wiele latwiejsza niz
zx'a.

| z tych dwu
| polecalbym XSARE
| :-) za 4 tys wiecej znajdziesz super autko i owiele nowoczesniejsze
| :tyle ze
| to 2.0 to juz kosztuje wiecej ale 1.6 albo 1.8 za 20 tys z 96 lub 97
| bys znalazl :-)

No niestety z 20tys to lekko za duzo jak na moja obecna kieszen :-). Po
za tym kupie samochod i obowiazkowo oplace AC co tez pochlonie troszke
grosza :-), czyli zamiast 20tys bylo by 24tys ze zwyklymi wymianami
plynow,paskow, ubezpieczeniem itp. :-/

--
Pozdrawiam
Rafal


Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: zalozenie LPG->kalkulacja->warto?
rav <r.zrobecki.SKA@gazeta.plnapisał:


golf III, 96 rok, 1.8, 140tys km przebiegu, stan auta - bez
zastrzezen.
[..]
- auto ma sluzyc okolo 3 lata
warto sie pakowac w lpg?


IMHO nie warto. Przy takich przebiegach i planach odsprzedarzy auta po 3
latach to się nie opłaca. Znając życie więcej czasu spędzisz na regulacjach
i narzekaniu że za dużo gazu pali, nie ma mocy na gazie, po zatrzymaniu się
śmierdzi gazem, falują wolne obroty, gaśnie po wrzuceniu na luz itp.
Jak będe kupował kolejne auto to albo diesel albo oszczędna benzyna.
Zraziłem się do lpg głownie przez partaczy pracujących w tej branży.
Problemy z emulacją sondy na gazie to było conajmniej 5 wizyt u gazownika po
czym gościu rozłożył ręce i powiedział "nie wiem" (car-gaz Ząbkowice
Śląskie). Inny gazownik doszedł do wniosku że przy tym silniku niezbędna
jest II gen. czyli dołożenie komputerka aby emulacja była prawidłowa.
Dołożył komputerek i auto zaczeło się mulić na lpg a do tego śmierdziało
gazem na postoju. Kilka regulacji troche poprawiło ogólnie prace na lpg ale
dalej był tu muł. Po miesiącu silnik odzyskał moc na lpg. Jak się okazało u
innego gazownika jeździłem na nieco ubogiej mieszance przez co padła sonda
lambda. Spalanie wynosiło około 20l/100. Po jej wymianie silnik znowu się
zamulił. Kilka regulacji nic nie dało. Wywalili silniczek krokowy, wsadzili
register uznając że przy tym silniku ten komputerek do gazu co mi wsadzili
wcześniejsi gazownicy nie będzie działał prawidłowo. Silnik odzyskał moc ale
po wymianie filtra powietrza znowu potrzebna była regulacja. Tym razem nie
umieli wyregulować tak aby była moc przy rozsądnym spalaniu. Udało się to
dopiero po drugiej wizycie u gazowników. Wyszedł kolejny problem tym razem z
przełączaniem na gaz. Zbyt wysoka temperatura przełączania sprawiała że
więcej spalałem benzyny niż gazu przy jeździe na odcinkach ~10km w zimie. I
znowu wizyta u gazowników którzy całkowicie wyrzucili termistor. No i teraz
jest OK ale w/w problemy skutecznie zniechęciły mnie do LPG a to tylko część
problemów jakie były.

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: golf 2 - stukanie
Użytkownik "Rafal VFR" <ra@sol.put.poznan.pl napisał:

Wg mojej ksiazki, ktora uwazam nie jest godna polecenia wynika ze skrzynia
typ 020 4 biegowa ma 1,5 l, 5 biegowa 2 l.


No to mniej więcej prawda. Być może na suchą skrzynie weszło by 2l.

Ale to tylko ksiazka.
Bede wdzieczny za info czy ten zabieg cos pomogl.


Mniejszył ale nie usunoł problemu. Da się jeździć i nie zgrzytać ale o
szybszym przejściu z 1 na 2 nie ma mowy.


Ps. Dlaczego kupiles olej mineralny? Ja myslalem o zakupie oleju jak
najlepszego, czyli w tym przypadku jakiegos syntetyka - czym sie
kierowalem
kupujac ten olej? Czy jest cos o czym znow nie wiem ??


Mechanicy doradzali mineralny argumentując to że ten Golf zapewne ma
fabryczny 13 letni olej w skrzyni a jest duże prawdpodobieństwo że w 91r
zalewali mineralnymi. Żeby nie ryzykować dodatkowo przy przejściu z minerany
na syntetyka wybrałem mineralny.
A tak z całkiem innej beczki to jechałem dzisiaj założyć LPG. Miałem ponad
rezerwe benzyny i się drań zaczoł dławić pod górke, potem zgas i już nie
zapalił :( Tankowałem go za 40zł i przejechałem może 30km. Docholował mnie
gościu na zatoczke przy drodze na równym i... zapalił. Dotankowałem i było
good ale od teraz coś nie ufam wskaźnikowi. Albo ten bak jest jakiś lewy i
się benzyna zlewa w jedno miejsce jak jest jej blisko rezerwy.
Inna sprawa że po zainstalowaniu LPG wyszedł problem z wolnymi obrotami na
benzynie :( Są za wysokie a po przygazowaniu czasami nie spadają. Więc
pewnie silniczek krokowy coś szwankuje :-[ Jeszcze mi się coś tłuc zaczeło
(jak by jakieś blaszki latały) chyba w katalizatorze :-[

Zobacz resztę odpowiedzi



Temat: Obroty
Tez tak mialem we Fiacie Tipo. Wymieniono silniczek krokowy i nic to
nie dalo. Okazalo sie, ze byla to wina takiej plytki plastikowej na
ktorej sa sciezki. One sie juz przetarly. Ta plytka jest przy gazniku.
Zobacz resztę odpowiedzi



Strona 2 z 3 • Wyszukiwarka znalazła 226 rezultatów • 1, 2, 3

Podstrony

Cytat


De facto - w rzeczywistości.
Euforia jest parodią radości. Anna Jokai
Ja was uczę nadczłowieka. Człowiek jest czymś, co pokonanym być powinno. Frederich Nietzsche (1844 - 1900)
Historia Adama i Ewy to chwyt propagandowy aby nakłonić kobiety do poddania się władzy patriarchalnej. Merlin Stone
I skorumpowane idee krygują się w zwierciadle czasu.